تحقق مطالبات شهروندان در اولویت فعالیت‌های شهرداری کرمان قرارگیرد

کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: تحقق مطالبات شهروندان باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد و لازم است مردم تغییر و تحول اساسی در سطح شهر را لمس کنند. به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی صبح سه شنبه در دیدار با شهردار جدید کرمان و معاونین شهرداری با اشاره به اینکه […]

کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: تحقق مطالبات شهروندان باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد و لازم است مردم تغییر و تحول اساسی در سطح شهر را لمس کنند.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی صبح سه شنبه در دیدار با شهردار جدید کرمان و معاونین شهرداری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر در وقوع جرم، محیط اجتماع و زندگی است، افزود: فضای سبز کرمان را رها نکنید، بررسی موضوعاتی از قبیل کیفیت و نحوه معماری مسکن و چگونگی شهرسازی یک شهر مبین تأثیرگذاری محیط بر بزهکاری‌است و نوع و کیفیت معماری و شهرسازی در کاهش یا افزایش وقوع جرایم تأثیر بسیاری دارد که باید این مهم را نیز مد نظر خویش قرار دهید.

وی ضمن تقدیر از زحمات شهردار سابق کرمان بیان کرد: محسن تویسرکانی از مدیران خوش سابقه و فعال در سازمان بازرسی استان بود و با اشرافی که نسبت به امور شهر دارند قطعاً می‌توانند در انجام وظایف خود و خدمت به مردم به خوبی عمل کنند.

وی بر سرعت بخشی به پروژه‌ها و اقدامات عمرانی، ساماندهی متکدیان و توجه به سیستم روشنایی عمومی شهرها تأکید کرد و گفت: شهرداران برای ایجاد فضاهای قابل نظارت و جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری که مستعد وقوع جرم است از طریق اصالت بخشی و احیای دوباره این نواحی اهمیت بیشتری قائل شوند.

مدعی العموم در استان کرمان با اشاره به ظرفیت خوب شهردار جدید مبنی بر ایجاد وحدت و وفاق بین شورا بیان داشت: تضارب افکار و برخورد اندیشه‌های مختلف تا حدی طبیعی است اما باید در کار جمعی حدود و ثغور منافع و حقوق مردم را در نظر بگیریم و مرزهایی که قانون مشخص کرده است را رعایت کنیم.

این مقام عالی قضایی یادآور شد: در کمک به شهرداری‌ها با تشکیل کارگروه «حمایت از شهرداری‌ها در انجام وظایف و طرح‌های عمرانی» فضایی را فراهم کرده‌ایم تا موضوعات و مشکلات شهرداری‌ها در پیشبرد کارها با سرعت و نتیجه بهتری انجام شود و با تشکیل کارگروه مذکور، گروه ویژه قضائی را به مدد شهرداران فرستاده‌ایم و لازم است با پیگیری مستمر از حمایت‌های حقوقی و قضائی، جهت ایجاد یک شهر زیبا و در خور شأن پایتخت مقاومت جهان اسلام قدم بردارند.

وی افزود: کمیسیون ماده ١٠٠ همیشه مورد بحث بوده و متأسفانه از روی دلسوزی در برخی موارد مماشات صورت می‌گیرد و نتایجی به دنبال دارد که حاکی از متضرر شدن جامعه است و ضرورت دارد از ظرفیت این کمیسیون استفاده بیشتری شود.

شهردار کرمان نیز در ادامه اذعان کرد: این جمع قرار است اتفاقات خوبی را در شهر کرمان رقم بزند و قطعاً یکی از رموز شهرداران موفق، حمایت قضائی است.

محسن تویسرکانی انجام وظیفه از سوی تمام دستگاه‌های خدمات رسان را ضروری دانست و تصریح کرد: شهر ما حال خوبی بخصوص در شب‌ها و تاریکی برخی مناطق ندارد و دستگاه‌هایی از جمله شرکت توزیع نیروی برق باید پای کار آیند و با تأمین نور مناسب در کاهش جرائم و بهتر شدن فضای شهری کمک نمایند.

وی تأکید کرد: اکنون فرصت آزمون و خطا نیست و برخی از مردم تمییز نمی‌دهند که نقصی در یک موضوع مربوط به کدام بخش از نظام است لذا تعمیم برای کل نظام می‌کنند و اهتمام داریم با حمایت‌های قضائی، از فرصت خدمتگزاری ایجاد شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

کد خبر ۶۰۰۲۴۰۲




تحقق مطالبات شهروندان در اولویت فعالیت‌های شهرداری کرمان قرارگیرد

منبع: مــهر
? تحقق مطالبات شهروندان در اولویت فعالیت‌های شهرداری کرمان قرارگیرد