تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند ۷ میلیارد مترمکعب آب است

کرمان – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: با روند کنونی مصرف آب، برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در کرمان به ۷ میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، جعفر رودری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به سهم بخش‌های […]

کرمان – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: با روند کنونی مصرف آب، برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در کرمان به ۷ میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، جعفر رودری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به سهم بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استان در تولید ناخالص داخلی کشور اشاره داشت و گفت: سهم استان در اقتصاد کشور (جی. دی.پی) ۳.۴ درصد است.

وی از نوسانات بالای نرخ رشد اقتصادی در کشور و استان نام برد و بیان کرد: ۲.۸ درصد رشد اقتصادی استان در این دهه بوده که نسبت به کشور شرایط بهتری دارد.

رودری تصریح کرد: استان کرمان سهم ۴ درصدی از مجموع جمعیت کشور را دارد و نرخ رشد جمعیتی استان اندکی از کشور بالاتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه براساس آمایش صورت گرفته، ظرفیت‌های معدنی زیادی در استان از جمله منطقه جنوب داریم که اکتشاف هم نشدند، افزود: از اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین اصلاح ساختاری در استان، مسئله مصرف آب در بخش کشاورزی است.

رودری اظهار داشت: دو برابر توان اکولوژیک استان در بخش کشاورزی استفاده برده می‌شود و با روند کنونی مصرف آب، برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی به ۷ میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: توزیع تخصیص منابع آبی را در استان باید داشته باشیم و به سمت فعالیت‌های جایگزین خدماتی و صنعتی با ارزش افزوده بالاتر برویم. اما این مسئله به معنای کنار گذاشتن قابلیت‌های بخش کشاورزی و بی‌مهری به این حوزه نیست.

وی ابراز داشت: ۴۰ درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی معیشتی و ۱۰ درصد تنها برای حفظ مالکیت زمین هستند این در حالی است که طبق سند سازگاری با آب استان تا سال ۱۴۱۵ باید ۱.۹ میلیارد مترمکعب آب برای حفظ اقتصاد و پایداری منابع آبی صرفه‌جویی کنیم.

رودری، ضرورت اصلاح ساختار را به عنوان راهبردی‌ترین رویکرد در برنامه کلان استان و متناسب‌سازی سهم بخش‌های اقتصادی نام برد.

کد خبر ۵۳۷۳۳۹۱




تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند ۷ میلیارد مترمکعب آب است

منبع:مــهر
? تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند ۷ میلیارد مترمکعب آب است