تحقق اشتغال در کرمان منطبق با برنامه و نیازمند اعتبار بیشتر کشوری است

کرمان- فت فتو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان که می‌گوید تا این زمان از سال حدود ۶۵ درصد از تعهد اشتغالزایی استان محقق شده اظهار می‌دارد به وزارتخانه تعاون نیز اعلام شده تا تسهیلات این استان در بخش مذکور افزایش یابد. مجتبی مصباح روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو اظهارداشت […]

کرمان- فت فتو- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان که می‌گوید تا این زمان از سال حدود ۶۵ درصد از تعهد اشتغالزایی استان محقق شده اظهار می‌دارد به وزارتخانه تعاون نیز اعلام شده تا تسهیلات این استان در بخش مذکور افزایش یابد.

مجتبی مصباح روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو اظهارداشت براساس پیش بینی انجام شده میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل جدید بوده که تاکنون برای ۳۷ هزار و ۵۶۸ نفر معادل ۶۴.۷۲ درصد تعهد اشتغالزایی محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای تسهیلات پرداخت و میزان اشتغال ایجاد شده راستی آزمایی انجام می شود توضیح داد: در سامانه رصد اشتغال بخشی با عنوان راستی آزمایی طراحی شده که ابتدا به صورت پیامکی، سپس تلفنی و حضوری است تا آمارسازی نشود و آمار دقیقی ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۳۷ هزار و ۵۶۸ اشتغال ایجاد شده راستی آزمایی شدند که تا این زمان و انجام فرآیند راستی آزمایی ۷۴.۵ درصد از این میزان بر اشتغال ایجاد شده را به صورت قطعی تایید کردند و مابقی فرایند نیز باید به صورت میدانی بررسی شود زیرا پاسخگوی تماس تلفنی یا پیامک نبودند.

مصباح با تأکید بر اینکه در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای امسال ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که برای شهرستان‌ها براساس نوع مشاغل خانگی، نقشه اشتغال و نیاز هر شهرستان تقسیم شده است تصریح کرد: در شهرستان های بافت، رابُر و اُرزوئیه که مشمول طرح پایلوت (نمونه) اشتغال ملی بودند این نوع تسهیلات تخصیص داده نمی‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتبار تخصیص یافته در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی استان کرمان پرداخت شده است و به معاونت اشتغال وزارتخانه تعاون نیز اعلام کردیم که نیازمند اعتبار بیشتری در این زمینه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: سقف تسهیلات برای مشاغل خانگی ۵۰۰ میلیون ریال است و قول مساعد برای پرداخت مجدد اعتبار در هفته های آینده گرفته ایم.

مصباح با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹۲ فقره تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است گفت: در سال جاری تاکنون یکهزار و ۲۱۲ نفر معرفی و پرداخت شده و همه این مشاغل در شهرستان‌ها علاوه بر بانک، توسط همکاران اداره کار و تعاون نیز مورد بازرسی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در بانک ‌های کشاورزی، پست بانک، رفاه و توسعه تعاون با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت شده است.




تحقق اشتغال در کرمان منطبق با برنامه و نیازمند اعتبار بیشتر کشوری است

منبع: ایرنـا
? تحقق اشتغال در کرمان منطبق با برنامه و نیازمند اعتبار بیشتر کشوری است