تجهیز میلیاردی ۷ مجتمع آموزشی در ۷ شهر جنوبی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وزیر آموزش وپرورش ۷ میلیارد تومان برای تجهیز ۷ مجتمع بزرگ آموزشی در ۷ شهر جنوبی استان اختصاص داده است. فت فتو کرمان –  رضا رضایی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر کرمان به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با گرامیداشت یاد و […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وزیر آموزش وپرورش ۷ میلیارد تومان برای تجهیز ۷ مجتمع بزرگ آموزشی در ۷ شهر جنوبی استان اختصاص داده است.

فت فتو کرمان –  رضا رضایی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر کرمان به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: نهاد امور تربیتی یکی از مهمترین نهاد‌های آموزش و پرورش می‌باشد که با تدبیر این شهیدان بزرگوار در راستای تربیت نسلی متعهد، کار آمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

به گفته او، نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ گرفتار دو مسأله عمده و اساسی وجود فرهنگ غربی و گروه‌های معاند سیاسی جهت تاثیر گذاری بر نسل جوان و نوجوان بود و نهاد امور تربیتی در راستای آشنایی مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و شناسایی فرهنگ انقلاب تشکیل شد.

رضایی می‌گوید: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی مکرراً بر تربیت صحیح دانش آموزان، متناسب با ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کرد که این مهم خود مهر تاییدی بر لزوم و اهمیت تشکیل نهاد امور تربیتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به اهمیت و نقش آفرینی نهاد امور تربیتی در عرصه‌های مختلف اشاراتی داشت و گفت: خوشبختانه این نهاد مقدس به خوبی در تمامی ادارات آموزش و پرورش و مدارس شکل گرفت و نقش آن در تربیت شهدای دانش آموز و اعزام آن‌ها به جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس انکار ناپذیر است.

به گفته رضایی، انجام فعالیت‌های تربیتی در کنار علم آموزی زمینه ساز تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد برای آینده کشور است و تلاش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان و ترغیب آنان به عمل به ارزش‌های اسلامی از مهمترین اهداف نهاد امور تربیتی است.

او گفت: خوشبختانه تعامل موثری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه ایجاد شده و وجود روحانیت در مدارس زمینه ساز ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

رضایی بر گسترش ارزش‌های انقلاب و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس تاکید کرد و گفت: نظارت بر برنامه‌های انضباطی و اخلاقی دانش آموزان که توسط ائمه جمعه در ابتدای نماز جمعه بر آن «نظم و تقوای الهی» تاکید می‌شود از دیگر اهداف نهاد امور تربیتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از شکل گیری هسته‌های مشاوره در تمامی مدارس و ادارات آموزش و پرورش در راستای هدایت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبرداد و می‌گوید: این مهم نیز از برکات امور تربیتی است.

او گفت: استفاده از ظرفیت فکری و تخصص اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف تربیتی و ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نقش موثری دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان می‌گوید: آمادگی داریم از ظرفیت تمامی مردم و خیران در ساخت و تجهیز نمازخانه‌های مدارس استفاده کنیم.

رضایی از آغاز عملیات ساخت اردوگاه کشوری فرهنگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این اردوگاه ۱۰۰ اتاقه اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پایین بودن میانگین سرانه فضای آموزشی استان از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش سرانه فضای آموزشی استان طی سه سال آینده به میانگین کشوری می‌رسد.

رضا رضایی از آغاز عملیات ساخت ۷ مجتمع بزرگ آموزشی در هفت شهر جنوبی استان نیز خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش ۷ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در هفت شهر جنوبی استان نیز اختصاص داده است.

به گفته او، ۴۰۰ کلاس درس به سیستم سرمایشی استاندارد در مناطق جنوبی تجهیز شده اند و عملیات احداث مدرسه ۲۴ کلاسه خیر ساز در روستای شرف آباد به همت اتاق بازرگانی و ستاد فرمان اجرایی امام خمینی ره به مناسبت هفته تربیت اسلامی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ی




تجهیز میلیاردی ۷ مجتمع آموزشی در ۷ شهر جنوبی کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? تجهیز میلیاردی ۷ مجتمع آموزشی در ۷ شهر جنوبی کرمان