تبیین روز جهانی قدس ضروری است

فت فتو/کرمان فرماندار بم گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و خبایث رژیم صهیونیستی در روز قدس ضروری است. هادی شهسوار پور در جلسه ستاد زکات شهرستان بم که با حضور حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم و جمعی از مسئولان ذیربط با تأکید بر هم‌افزایی و هماهنگی ادارات شهرستان در برگزاری راهپیمایی روز قدس بیان […]

فت فتو/کرمان فرماندار بم گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و خبایث رژیم صهیونیستی در روز قدس ضروری است.

هادی شهسوار پور در جلسه ستاد زکات شهرستان بم که با حضور حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم و جمعی از مسئولان ذیربط با تأکید بر هم‌افزایی و هماهنگی ادارات شهرستان در برگزاری راهپیمایی روز قدس بیان کرد: تبیین روز جهانی قدس ضروری است.

وی راهپیمایی روز جهانی قدس را روز اعلام انزجار از استکبار جهانی دانست و گفت: امروز شاهد افول رژیم صهیونیستی هستیم.

شهسوار پور بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین و بر بهره‌گیری از بستر فضای مجازی در جهت تبیین روز جهانی قدس تاکید کرد.

 فرماندار بم روز جهانی قدس را روز اعلام همبستگی ملت‌های مسلمان با ملت ستمدیده فلسطین دانست و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در روز قدس تبیین شود.

وی افزود: گرچه مردم در فشار اقتصادی و با مشکلات عدیده مواجه هستند اما به آینده نظام امیدوارند.

شهسوار پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفت: آن شهید مقاومت وسردار دلاور با شهادت خود مقاومت جهان را تکان داد.

وی با اشاره به اینکه امسال با فروکش کردن بیماری کرونا راهپیمایی و تجمع روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بر برنامه‌ریزی مناسب ادارات برای حضور در روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام قاسم دانشی با اشاره زکات فریضه‌ای است که در اسلام بسیار به آن تاکید شده است اظهار داشت: متاسفانه در جامعه توجه کافی به فریضه زکات وجود ندارد.

وی افزود: زکات یکی از عباداتی است که پرداخت آن به قصد قربت نیاز دارد و اثر تربیتی عمیقی در روح انسان می‌گذارد که قرآن کریم بعد از آن که دستور گرفتن زکات را به پیامبر اکرم می‌دهد و در بیان فلسفه آن می‌فرماید تو با این کار، آن‌ها را پاک می‌کنی و رشد و نمو می‌دهی و نهال نوع دوستی و سخاوت و توجه به حقوق مستمندان را در آن‌ها پرورش می‌دهی و اگر مسلمانان این فریضه الهی را برپا کنند، فقر و بدبختی از میان جوامع اسلامی از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام دانشی با بیان اینکه پیگیری جمع‌آوری زکات نباید فقط در چارچوب یک کار اداری دیده شود، اضافه کرد: امروز ائمه جمعه و جماعات در کنار سایر روحانیون و طلبه‌ها ظرفیت خوبی برای تبیین اهمیت زکات در دین و فقه اسلامی هستند که در شورای زکات این ظرفیت باید از قوه به فعل برسد.

وی هزینه‌ کردن درست و راهبردی زکات را مهمترین عامل برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات دانست و تصریح کرد: اگر به مردم بگوییم که زکات آنها را در چه حوزه‌هایی هزینه کرده و از این طریق چقدر به توانمند شدن فقرا کمک می‌کنیم، بدون شک میل و رغبت آنها به پرداخت زکات صدچندان خواهد شد.

وی افزود: در آیات و روایات آمده که اگر همه افراد متمکن زکات مال خود را بدهند، فقیر و گرسنه‌ای باقی نمی‌ماند؛ بنابراین از دولت و سایر دستگاه‌ها انتظار داریم که در اخذ زکات از چنین افرادی اهتمام بیشتری داشته باشند و در عین حال برای جمع‌آوری و هزینه کردن سایر وجوهات شرعی مانند خمس و فطریه هم باید برنامه‌ریزی جدی‌تری انجام شود

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت: واقعه طبس یکی از وقایع روشنی بود که خداوند با امداد غیبی خود حق را بر باطل پیروز کرد و آمریکا با همه امکانات شکست مفتضحانه‌ای خورد.

انتهای پیام




تبیین روز جهانی قدس ضروری است

منبع: ایـسنا
? تبیین روز جهانی قدس ضروری است