تاکید مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان به تقوا/ ضرورت توجه به مسائل بصیرتی در همه سازمان ها

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان ها از درون برای رعایت تقوا تاکید دارد، گفت: آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد، حاصل تجهیز درونی رزمندگان به تقوا بود. حجت الاسلام و المسلمین”حسن علیدادی سلیمانی” در نشست بصیرتی اخلاق در مکتب شهید […]

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان ها از درون برای رعایت تقوا تاکید دارد، گفت: آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد، حاصل تجهیز درونی رزمندگان به تقوا بود.

حجت الاسلام و المسلمین”حسن علیدادی سلیمانی” در نشست بصیرتی اخلاق در مکتب شهید سلیمانی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که تحقق عدالت کاری بسیار دشوار است، تاکید کرد: در سه آیه از قرآن کریم تاکید شده که کسانی که بر آنچه خداوند نازل کرده است، حرکت نکنند کافر هستند و کسانی که بر طبق قوانینی که خداوند وضع کرده است، رفتار نکنند ظالم و فاسق هستند و مفسران از این آیات استفاده و تاکید کرده اند که این سه آیه در ابتدا به موضوع قانون مداری تاکید دارند.

وی افزود: در تفسیر این آیات قرآن، به موضوع اجرا تاکید شده و بیان می کند افرادی که صاحب نفوذ هستند و باید داوری کنند، وقتی حکم خدا را می دانند و از حکم خدا عدول می کنند و خلاف این حکم، رای صادر می کنند، ظالم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: مرحله دیگر نیز موضوع تمکین است و زمانی که فردی بر مبنای حکم خدا داوری می کند و داوری وی منطبق با دستورات خداوند است اما این موضوع از سوی محکوم پذیرفته نمی شود، فردی که این حکم را نپذیرد فاسق است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه موضوع قضاوت و داوری بسیار مهم و حساس است، تاکید کرد: ریشه مشکلات یا درونی و یا بیرونی است و از این رو ائمه اظهار (علیهم السلام) همواره تاکید داشته اند که انسان ها از درون اصلاح شوند.

وی با اشاره به این مطلب که مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان ها از درون برای رعایت تقوا تاکید دارد، گفت: آنچه در دوران دفاع مقدس رخ داد، حاصل تجهیز درونی رزمندگان به تقوا بود.

وی تصریح کرد: اگر فردی به تقوا تجهیز نشود، با سه مشکل کفر، ظلم و فسق روبرو می شود.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام”ابراهیمی حمیدی” رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر این مطلب که کار در دستگاه قضایی با روحیه ایثارگری انجام می شود، گفت: توجه به مسائل فرهنگی و بصیرتی در تمامی سازمان ها به ویژه در دستگاه قضایی ضروری است.

وی تصریح کرد: کار قاضی، احقاق حق و رسیدگی به امورات مردم ستمدیده است و اگر در این مسیر چاشنی معنویت وجود نداشته باشد و مسائل فرهنگی در آن کمرنگ باشد، نمی توانیم ماموریت های خود را به طور کامل اجرایی کنیم.

حمیدی بیان کرد: در این راستا تلاش می شود که برنامه های فرهنگی و بصیرتی ویژه ای در دستگاه قضایی برگزار شود و در این راستا تلاش می شود از ظرفیت مکان هایی مانند بیت الزهرای سردار سلیمانی نیز بهره گیری شود زیرا این فضاها سرشار از معنویت هستند.




تاکید مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان به تقوا/ ضرورت توجه به مسائل بصیرتی در همه سازمان ها

منبع: ایـسنا
? تاکید مدیریت اسلامی بر تجهیز انسان به تقوا/ ضرورت توجه به مسائل بصیرتی در همه سازمان ها