تاکید بر کارهای فرهنگی و ایجابی در بحث حجاب و عفاف/ کمبود عرضه پوشاک متناسب در بازار

نذیر کرمان/کرمان امروز ۲۷ دی ماه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان، استاندار کرمان و دیگر اعضای شورا برگزار و مواردی از جمله نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی، موزه زنده شهدای انفجار تروریستی کرمان و برگزاری اعتکاف در مساجد بررسی شد. حجت […]

نذیر کرمان/کرمان امروز ۲۷ دی ماه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان، استاندار کرمان و دیگر اعضای شورا برگزار و مواردی از جمله نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی، موزه زنده شهدای انفجار تروریستی کرمان و برگزاری اعتکاف در مساجد بررسی شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در این جلسه گفت: در مسئله عفاف و حجاب اقدامات فرهنگی و ایجابی باید در اولویت کار قرار گیرد و در کنار آن منکر انجام اقدامات سلبی و برخوردی نیستیم اما تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی برکسی پوشیده نیست.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه لباس ایرانی اسلامی در کرمان افزود: برگزاری این نمایشگاه اقدام ارزشمندی بود و بایستی در سطح استان توسعه و گسترش یابد و هر چه بتوانیم بازار را از لباس‌های ایرانی اسلامی پر کنیم قطعاً مردم از آن استقبال خواهند کرد.

حمیدی تصریح کرد: بر انجام اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تاکید داریم و همیشه کار فرهنگی موثرتر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی در بازار کم  است، افزود: در این زمینه عقب نشینی‌هایی در ادوار گذشته صورت پذیرفته و متاسفانه شاهد حضور پوشاک و مدل‌های خارجی و غربی در بازار هستیم و هر چه بتوانیم تقاضاها را در بازار پر کنیم از مدل‌های اسلامی و ایرانی، متناسب با ذائقه، فرهنگ و نیاز مردم، حتماً جای مدل‌های غربی گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: اصناف ما هم در این حوزه پای کار هستند و باید آنها را حمایت کنیم و در این حوزه صرفاً نباید اکتفا به برگزاری نمایشگاه‌های مقطعی نماییم. 

حمیدی در ادامه به برنامه فرهنگی “کاروان دختران ایرانی” که در برخی مدارس دخترانه کرمان اجرا شده، اشاره کرد و گفت: این برنامه اقدام بسیار خوب و ارزشمندی در جهت جهاد تبیین و بصیرت افزایی بود که در مدارس شهر کرمان انجام شده و بازخوردهای مثبتی از سوی دانش آموزان و خانواده‌ها داشته و امیدواریم این قبیل کارها در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی استان برای دختران و پسران جوان تعمیم و گسترش یابد.

همچنین محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه درباره موسیقی و پخش زنده در رستوران‌ها گفت: هیچ رستورانی بدون مجوز رسمی از ارشاد حق اجرای موسیقی زنده را ندارد و این کار غیرقانونی است و تاکنون فقط یک رستوران در استان مجوز دریافت کرده است.

وی در خصوص مصوبه فعالیت ایجابی عفاف و حجاب گفت: نمایشگاه مد و لباس ایران اسلامی به مدت سه روز در استان برگزار شد که حدود ۱۰۰ برند در این نمایشگاه شرکت کردند که ۹ میلیارد تومان پوشاک در این نمایشگاه خریداری شد و همچنین حدود ۸۰ طراح لباس ایرانی شناسایی شدند و به زودی انجمن طراحان لباس در استان نیز تشکیل خواهد شد لذا به دنبال گسترش نمایشگاه در شهرستان‌ها و ایجاد یک سکوی فروش دائمی هستیم.

گفتنی است: در این جلسه پیشنهاد ایجاد موزه زنده شهدای تروریستی از سوی میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ارائه شد و استاندار کرمان گفت: کارهای زیادی در این خصوص انجام شده و ما با اصل و ماهیت کار و ایجاد یک نماد که به عنوان زنده نگه داشتن یاد شهدا باشد موافقیم و در خصوص این پیشنهاد در جلسات بعد باید بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام




تاکید بر کارهای فرهنگی و ایجابی در بحث حجاب و عفاف/ کمبود عرضه پوشاک متناسب در بازار

منبع: ایـسنا
? تاکید بر کارهای فرهنگی و ایجابی در بحث حجاب و عفاف/ کمبود عرضه پوشاک متناسب در بازار