تاکنون بارش‌ها در رودبار جنوب بدون خسارت بوده است/محور زهکلوت_دلگان مسدود شد

با توجه به آغاز بارش‌ها که بخش جنوبی استان کرمان را در برگرفته فرماندار جازموریان از مسدود شدن محور زهکلوت – دلگان در اثر جاری شدن سیلاب خبرداد و گفت: مسیر جایگزین جهت عبور و مرور محور بم-دلگان است. به گزارش نذیر کرمان، محمدجعفر جهانگیری از مسدود شدن محور زهکلوت – دلگان در اثر جاری […]


با توجه به آغاز بارش‌ها که بخش جنوبی استان کرمان را در برگرفته فرماندار جازموریان از مسدود شدن محور زهکلوت – دلگان در اثر جاری شدن سیلاب خبرداد و گفت: مسیر جایگزین جهت عبور و مرور محور بم-دلگان است.

به گزارش نذیر کرمان، محمدجعفر جهانگیری از مسدود شدن محور زهکلوت – دلگان در اثر جاری شدن سیلاب‌های ناشی از بارش‌های اخیر دانست که هم اکنون مسدود است و رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند باید از مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی همچنین با تشریح آخرین وضعیت رودخانه کروچان که سال گذشته باعث خسارت به منازل مسکونی شده بود، افزود: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اما اگر میزان بارش‌ها افزایش یابد رودخانه‌ها با شدت بیشتری طغیان خواهند کرد که تمهیدات لازم با بازدید استاندار از این منطقه اندیشیده شده است.

فرماندار جازموریان آبگرفتگی معابر عمومی را امری طبیعی دانست و گفت: در همین راستا مدارس طی امروز و فردا تعطیل اعلام شدند تا اینکه از دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود.

تاکنون بارش‌ها در رودبار جنوب بدون خسارت بوده است

فرماندار رودبار نیز با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های اخیر گفت:با ورود سامانه بارشی شاهد بارندگی‌های بدون خسارت بودیم و هم اکنون برخی از رودخانه‌های فصلی در محدود بستر خود جاری شده اند.

وی خسارات ناشی از جاری شدن رودخانه‌های فصلی را متوجه بی احتیاطی در کشت محصولات کشاورزی و بدون رعایت حریم بستر رودخانه‌های فصلی دانست و افزود:اگر جایی هم گفته می‌شود رودخانه‌های فصلی به اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده اند ناشی از عدم رعایت حریم رودخانه در کشت و کار‌ها می‌باشد.

پرورش جاری شدن رودخانه فصلی لچ آباد را که در فضای مجازی تحت عنوان خسارت به بخش کشاورزی منتشر شده است از جمله خسارات ناشی از عدم رعایت حریم رودخانه‌ها دانست که انتظار است کشاورزان به این نکات مهم توجه داشته باشند.

فرماندار رودبار جنوب جاری شدن سیلاب‌ها را متاثر از میزان بارش‌های بالادست دانست که تاکنون این اتفاق رخ نداده است و شهرستان در آمادگی کامل قرار دارد.

وی همچنین هشدار به عشایر و دامداران را در کاهش خسارت‌ها موثر دانست که به خوبی انجام شده است و تذکرات و توصیه‌های لازم به موقع اطلاع رسانی شده اند.

فرماندار رودبار جنوب از تردد در همه محور‌های مواصلاتی خبر داد که روان و بدون مشکل در حال انجام استدو افزود:اما می‌طلبد رانندگان با احتیاط بیشتری حرکت کنند و از سفر‌های غیرضروری خودداری نمایند.

وی با اشاره به بازدید استاندار در شامگاه دوشنبه از نقاط سیل خیز و خسارت زا شهرستان رودبار جنوب، گفت:همه تمهیدات لازم و امکانات مورد نیاز برای کمک رسانی آماده است و همکاری مردم در این راستا ضروری است.


تاکنون بارش‌ها در رودبار جنوب بدون خسارت بوده است/محور زهکلوت_دلگان مسدود شد

منبع: تــابناک
? تاکنون بارش‌ها در رودبار جنوب بدون خسارت بوده است/محور زهکلوت_دلگان مسدود شد