تامین ۸۵هکتار زمین برای طرح‌های مسکن شهربابک

برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهربابک، ۸۵هکتار زمین الحاق شده که مراحل واگذاری آن در حال اجراست. به گزارش فت فتو، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن شهربابک گفت: خوشبختانه با قانون جهش تولید مسکن که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شده؛ اقدامات خوبی در […]

برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهربابک، ۸۵هکتار زمین الحاق شده که مراحل واگذاری آن در حال اجراست.

به گزارش فت فتو، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن شهربابک گفت: خوشبختانه با قانون جهش تولید مسکن که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شده؛ اقدامات خوبی در بخش مسکن صورت خواهد گرفت.
حاجی زاده درباره رفع مشکل تامین زمین در شهربابک افزود: با پیگیریهای انجام شده، بخشی از این کمبودها در حال رفع است.

بگفته وی در طرح اقدام ملی مسکن در  شهربابک حدود ۱۹۵۰نفر ثبت نام اولیه شده وحدود ۵۰۰نفر از اینها واجد شرایط تایید شده و نهایی شده اند و از این تعداد ۴۴نفر به علت پُرشدن ظرفیت زمینهای موجود بلاتکلیف مانده بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در عین حال افزود: برای تامین زمین برای این افراد اقدام و مراحل طراحی، تصویب در کمیسیون های مرتبط در استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام شده و به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی ارسال شده است و با مصوبه شورای عالی شهرسازی این زمینها به شهر شهربابک الحاق شود و مشکل این افراد می شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: موضوعات مربوط به تامین زمین و رفع مشکل مسکن جوانان باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و در این زمینه از طریق فرمانداری و با حضور دستگاههای ذیربط کارگروهی تشکیل شود تا در روند کارها تسریع شود.

مصطفی رضاحسینی افزود: برای حل مشکل زمین طرح اقدام ملی مسکن، برخی موارد که در شهرستان و استان می توان حل کرد را باید مسئولان شهرستان به آن عمل کنند و مواردی هم که باید در تهران و شورای عالی شهرسازی حل شود.

همچنین در این جلسه وضعیت زمینهای بلااستفاده ادارات همجوار بزرگراه شهید سلیمانی بررسی و مصوب شد این زمینها طبق قانون از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تعیین تکلیف شود تا از ظرفیت تجاری این منطقه استفاده شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه شهربابک هم تسریع در روند اجرای طرح باند دوم جاده شهربابک به هرات و تامین مسکن و رفع گرانی زمین در شهربابک را خواستار شد.

قاسم شمسی فرماندار شهربابک هم با اشاره به استقبال مردم شهربابک از طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: با پیگیریهای انجام شده ۸۵هکتار زمین الحاق شده و واگذاری در حال انجام است.




تامین ۸۵هکتار زمین برای طرح‌های مسکن شهربابک

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? تامین ۸۵هکتار زمین برای طرح‌های مسکن شهربابک