تامین امنیت غذایی در سایه توسعه و بهره‌گیری از فناوری

رئیس پژوهشگاه ملی زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک با اشاره به چالش پیش روی کشور در حوزه آب گفت: با توجه به این چالش و بحران کم آبی در ایران ما نیاز داریم تا از تکنولوژی های نوین برای امنیت غذا استفاده کنیم. به گزارش فت فتو، دکتر جواد محمدی امروز در دومین کنگره ملی و […]

رئیس پژوهشگاه ملی زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک با اشاره به چالش پیش روی کشور در حوزه آب گفت: با توجه به این چالش و بحران کم آبی در ایران ما نیاز داریم تا از تکنولوژی های نوین برای امنیت غذا استفاده کنیم.

به گزارش فت فتو، دکتر جواد محمدی امروز در دومین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین المللی ژنتیک که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، علم و فناوری نخبگان و دانشمندان را از عوامل تمدن‌ساز دانست و افزود: مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی به عنوان فناوری نوین و در مرز دانش، تحولات عظیمی در سلامت و امنیت ملی کشورها دارد و خواهد داشت. کشور ما نیز در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی نخبگان برجسته‌ای دارد.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم با تقسیم کار میان مراکز آموزش عالی داخلی و مؤسسات مراکز آموزشی خارجی و نیز استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه‌های علم به‌ویژه حوزه ژنتیک و زیست فناوری شگفت آفرینی کنیم.

محمدی ادامه داد: با اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجلس شورای اسلامی با ریل‌گذاری ، هدایت، حمایت محققان مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی و کم کردن بوروکراسی می‌توانیم این تحول عظیم را در حوزه بیوتکنولوژی رقم بزنیم.

رییس پژوهشگاه ملی ژنتیک، با اشاره به نقش متخصصان حوزه‌های بیوتکنولوژی و ژنتیک در همه‌گیری بیماری کرونا در حوزه‌های تشخیص و درمان این بیماری، خاطر نشان کرد:  با توجه به چالش و بحران کم‌آبی در ایران ما نیاز داریم تا از تکنولوژی‌های نوین برای امنیت غذا استفاده کنیم.

به گزارش فت فتو، در دومین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی ژنتیک که از روز ۱۵ اسفند در دانشگاه‌ شهید بهشتی آغاز به کار کرد و تا ۱۷ اسفند ادامه دارد، ۹۴۰ نفر از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در زمینه‌های علمی ژنتیک انسانی، سلول‌های بنیادی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک جانوری، ژنتیک ریزسازواره‌ها، منابع ژنتیکی، ژنتیک باستان و تبارشناسی و اخلاق زیستی شرکت کرده و تعداد ۶۸۰ مقاله علمی به کنگره ارائه می‌کنند.

مقالات ارائه شده توسط گروهی متشکل از ۱۵۰ نفر متخصصین دانشگاهی و مؤسسات پژوهشی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و از این تعداد مقاله ارسال شده، ۵۲۱ مقاله به صورت ارائه پوستر و ۹۸ مقاله به عنوان سخنرانی در بخش‌های تخصصی شاخه‌های انجمن ژنتیک پذیرفته شده‌اند.

همچنین ۱۰ نفر از اساتید در زیرشاخه‌های مختلف ژنتیک از کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، استرالیا، هلند، مجارستان، چین و ایران جهت ارائه سخنرانی‌های کلیدی در این رویداد سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام 




تامین امنیت غذایی در سایه توسعه و بهره‌گیری از فناوری

منبع: ایـسنا
? تامین امنیت غذایی در سایه توسعه و بهره‌گیری از فناوری