بیماران صعب‌العلاج چگونه از خدمات بیمه‌ای ارزان بهره‌مند شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۴۳ هزار بیماران صعب‌العلاج در سامانه نشاندار شدند، گفت: این بیماران از ویزیت، دارو و آزمایشات با تخفیف ویژه بهره‌مند می‌شود. محمد جعفری با بیان اینکه در کل کشور بالغ بر ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که چیزی در حدود نصف […]

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۴۳ هزار بیماران صعب‌العلاج در سامانه نشاندار شدند، گفت: این بیماران از ویزیت، دارو و آزمایشات با تخفیف ویژه بهره‌مند می‌شود.

محمد جعفری با بیان اینکه در کل کشور بالغ بر ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که چیزی در حدود نصف جمعیت کشور را شامل می‌شود، اظهار داشت: این آمار در استان کرمان با توجه به اقلیمی که دارد بیشتر از میانگین کشوری بوده و بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه قریب یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت روستاییان هستند، گفت: روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه روستایی محاسبه می‌شوند و از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه دهک یک تا پنج جامعه از پرداخت حق بیمه سلامت معاف هستند، افزود: تنها دهک ۱۰ جامعه کل حق بیمه را پرداخت می‌کند و در ماه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای بیماران استان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت بسته‌های خدمتی مختلفی دارد که یکی از آنها در حوزه جوانی جمعیت است، ادامه داد: در راستای حمایت از فرزندآوری، زوجین نابارور تحت پوشش بیمه درمان هستند و بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان اختلالات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه برای همه بیماران دارای صندوق بیمه روستایی و بیمه رایگان شهری پزشک خانواده داریم، گفت: پزشک خانواده یک نظام مترقی در حوزه سلامت محسوب می‌شود و در کشورهای توسعه یافته همه پزشک خانواده دارند و بیمار ابتدا به پزشک خانواده مراجعه می‌کند و در صورت نیاز برای ادامه درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز در درون بیمه سلامت شکل گرفته و بیش از ۱۰۷ بیماری را شامل می‌شود، ادامه داد: این صندوق همه بیماران خاص و صعب‌العلاج را می‌شود و نوع بیمه در آن مهم نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۴۳ هزار نفر از بیماران صعب‌‌العلاج در سامانه نشاندار شدند، افزود: در هفت ماه ابتدای سال جاری و تا اول آبان ماه امسال ۲۱۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیماران صعب‌العلاج از زمانی که نشاندار می‌شوند ویزیت، داروها و آزمایشات آنها ارزان‌تر می‌شود و و فرانشیز پرداختی بیماران در این خدمات کاهش یافته است، ادامه داد: بیشترین نوع استفاده مردم از خدمات این صندوق در ویزیت، دارو و خدمات پاراکلینیک است و کلیه خدمات شیمی درمانی و اشعه درمانی برای این بیماران رایگان است.

جعفری افزود: همه افرادی دارای یکی از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جزو بیمه‌شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر هم باشند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هر فرد ایرانی که دارای بیمه و با هر پوشش بیمه‌ای حتی بدون بیمه می‌تواند در صندوق خاص و صعب‌العلاج ثبت‌نام کند، گفت: در صورت تایید کنار کد ملی بیمار، نشان بیماری خاص درج و این بیماران از تخفیف‌های ویژه صندوق حمایت برخوردار می‌شوند.




بیماران صعب‌العلاج چگونه از خدمات بیمه‌ای ارزان بهره‌مند شوند

منبع:یـزدان کـرمان
? بیماران صعب‌العلاج چگونه از خدمات بیمه‌ای ارزان بهره‌مند شوند