بیش از ۸ هزار جلد کتاب در طرح تابستانه ۱۴۰۰ فروش رفت

کرمان – فت فتو – معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با اجرای طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ تعداد هشت هزار و ۴۶۱ جلد کتاب به ارزش ۵ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۴۴۱ هزار ریال در کتابفروشی‌های استان فروخته شد. محمدجواد حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و […]

کرمان – فت فتو – معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با اجرای طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ تعداد هشت هزار و ۴۶۱ جلد کتاب به ارزش ۵ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۴۴۱ هزار ریال در کتابفروشی‌های استان فروخته شد.

محمدجواد حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: ۲۴ کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ ثبت نام و مشارکت داشتند که ۱۹ کتابفروشی در مرکز استان و پنج کتابفروشی متعلق به شهرستان ها بود.

وی بیان کرد: این طرح از نهم تا ۱۵ مرداد همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی های متقاضی استان کرمان اجرا شد که در آن کتاب های کودک و نوجوان، عمومی و دانشگاهی به معرض فروش گذاشته شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: در این دوره از طرح تابستانه کتاب ۲۰ درصد یارانه با اعتباری حدود ۶ میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خریداران اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعتبار خرید در طرح تابستانه کتاب امسال ادامه داد: سقف مجاز خرید کتاب برای هر خریدار از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان نسبت به طرح های قبلی افزایش یافت.

حسین زاده گفت: طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ هجدهمین دوره  طرح های فروش کتاب فصلی بود که در ترویج کتابخوانی به اجرا گذاشته شده است و با توجه به شیوع کرونا با استقبال خوب شهروندان همراه بود.



منبع:ایرنـا
? بیش از ۸ هزار جلد کتاب در طرح تابستانه ۱۴۰۰ فروش رفت