بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان به حوزه عشایری کرمان اختصاص یافت

کرمان – فت فتو – رئیس سازمان عشایری کشور گفت: در کنار ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۵۳۰ میلیارد تومان هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان به عنوان اعتبار مورد نیاز جامعه عشایری استان کرمان در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرنگار فت فتو، عباس پاپی زاده روز شنبه و در […]

کرمان – فت فتو – رئیس سازمان عشایری کشور گفت: در کنار ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۵۳۰ میلیارد تومان هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان به عنوان اعتبار مورد نیاز جامعه عشایری استان کرمان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، عباس پاپی زاده روز شنبه و در سفر به شهرستان شهربابک و بازدید از مناطق عشایری، در جمع خبرنگاران به رشد چشمگیر بودجه استان کرمان در بحث عشایری اشاره کرد و گفت: کل اعتبارات ملی ما در حوزه عشایری استان کرمان به ۱۵۳ میلیارد تومان در استان کرمان رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه ملی، ۵۳۰ میلیارد تومان هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به عنوان اعتبار مورد نیاز جامعه عشایری استان کرمان در نظر گرفته شده است و به طور کلی بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ استان کرمان در نظر گرفته ایم که ۵۰درصد از اعتبار مذکور به منطقه شمال استان تعلق خواهد گرفت.

پاپی زاده یکی از نیازهای اساسی عشایر را دسترسی به راه های عشایری، تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت انسانی و همچنین دام عشایر عنوان کرد و یادآور شد: به منظور تامین اعتبار در بازدیدی که از مناطق عشایری شهربابک داشتیم پروژه‌های مختلف آب و راه را بررسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تامین نقدینگی برای خرید علوفه مورد نیاز دام عشایر یکی از مسائل مهم است، گفت: امروز جلسه شورای عشایری استان به ریاست استاندار کرمان برگزار شد و یکی از مصوبات آن اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پنج ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ است که انشاالله با تخصیص این اعتبار قطعا قسمت زیادی از مشکلات عشایر استان کرمان در بحث نقدینگی برای خرید ‌علوفه برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به استان ها  فرصت مناسبی برای عشایر استان کرمان ایجاد شده است به این ترتیب که آنان می توانند با تحویل گوشت بسته بندی شده دام خود به اتحادیه عشایری با قیمت حداقل ۱۸۵ هزار تومان دام خود را به فروش برسانند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.




بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان به حوزه عشایری کرمان اختصاص یافت

منبع: ایرنـا
? بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان به حوزه عشایری کرمان اختصاص یافت