بیشترین واردات کرمان به اقلام خودرویی و ماشین‌آلات معدنی اختصاص دارد

مدیرکل سازمان صنعت‌، معدن وتجارت استان کرمان گفت: ۶۰ درصد واردات سال گذشته مربوط به قطعات متصله خودرو و ۲۲ درصد به ماشین‌آلات معدنی بوده است. مهدی حسینی‌نژاد شامگاه گذشته در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و … دارد […]

مدیرکل سازمان صنعت‌، معدن وتجارت استان کرمان گفت: ۶۰ درصد واردات سال گذشته مربوط به قطعات متصله خودرو و ۲۲ درصد به ماشین‌آلات معدنی بوده است.

مهدی حسینی‌نژاد شامگاه گذشته در آئین بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و … دارد و به واسطه این ظرفیت‌ها باید به مباحث صادرات توجه ویژه‌ای نشان دهد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: تقریبا ۶۴ درصد صادرات استان کرمان مربوط به پسته و کاتد مس است که اگر به آمارها نگاه کنیم شاخص تجاری استان منفی است

وی با بیان اینکه باید به صنایع پایین دستی توجه ویژه‌ای شود،گفت: عمده صادارت ما  در حوزه مس به صورت کاتد است  که سعی داریم با تبرنامه‌ریزی در مسیر رشد صنایع پایین دستی و فرآوری  آن از خام فروشی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: براساس آمار گمرکات استان در سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات به کرمان بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است و این باز تراز تجاری استان با رقم ۱۱ منفی، نشان می‌دهد.

حسینی‌نژاد افزود: حدود ۶۰ درصد واردات استان در سال گذشته مربوط به قطعات متصله خودرو و ۲۲ درصد مربوط به بخش معدن در خصوص ماشین‌آلات معدنی بوده است و این اتفاق سبب رشد تولید خودرو و استخراج مواد معدنی بوده است که اگر شاخص‌ها در این مسیر بررسی شوند، تراز استان مثبت است.

وی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات تولیدی استان، وجود ندارد و براساس آمار سازمان توسعه تجارت میزان صادرات کرمان، یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار است و این تفاوت فاحشی بین آمار گمرکات استان و آمار واقعی است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان  تولید محصولات صادرات محور را از راهبردهای پیش‌رو برشمرد و اظهار کرد: ظرفیت‌های صادراتی در بخش کشاورزی و در بخش‌های دیگر داریم که متولیان مختلفی دارند و باید سامانه یکپارچه‌ای برای صادرات آنها تدوین شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: شرکت در نمایشگاه های مختلف برای معرفی محصولات صاداراتی استان در راستای تولید محصولات دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از راهبردهای ما برای رشد صادارت و محصولات این حوزه است.

وی با بیان اینکه ۸۰ در صد صادارت استان به ۵ قلم بیشتر تعلق ندارد گفت: اگر به صنایع فرآوری و پایین دستی معادن توجه شود که در برنامه سال جاری سازمان صمت استان هم هست و ضوابط مرتبط با تعهدات ارزی براساس پتانسیل هر استان تعریف شود بی شک نقش موثرتری در عرصه صادرات ایفا خواهیم کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




بیشترین واردات کرمان به اقلام خودرویی و ماشین‌آلات معدنی اختصاص دارد

منبع:آرمـان
? بیشترین واردات کرمان به اقلام خودرویی و ماشین‌آلات معدنی اختصاص دارد