بهره مندی از شکارگر‌های بیولوژیک در مزارع

برخی کشاورزان رفسنجانی از شکارگر‌های بیولوژیک در مزارع خود استفاده می‌کنند. به گزارش فت فتو، حاج عبداللهی رییس جهادکشاورزی شهرستان رفسنجان، با اشاره به لزوم کاهش استفاده از سموم و آفت کش‌ها از رها سازی یک نوع کفشدوزک درمزارع رفسنجان خبر داد و گفت: این کفشدوزک زیگزاکی (شش نقطه ای) می‌تواند درکنترل آفات در گلخانه […]

برخی کشاورزان رفسنجانی از شکارگر‌های بیولوژیک در مزارع خود استفاده می‌کنند.

به گزارش فت فتو، حاج عبداللهی رییس جهادکشاورزی شهرستان رفسنجان، با اشاره به لزوم کاهش استفاده از سموم و آفت کش‌ها از رها سازی یک نوع کفشدوزک درمزارع رفسنجان خبر داد و گفت: این کفشدوزک زیگزاکی (شش نقطه ای) می‌تواند درکنترل آفات در گلخانه موردآزمایش بصورت بیولوژیک بسیار موثر باشد.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه کشاورزی ارگانیک و تولید محصولات سالم، استفاده از شکارگر‌های طبیعی است و این نوع کفشدوزسازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی استان‌های کرمان و یزد دارد و دوره رشد ۱۱ روزه این حشره‌ی شکارگر و طول عمر ۶۰ روزه برای تکثیر یک شکارگرقابل توجه است.

به گفته دکترجوانشاه پژوهشگر پژوهشکده پسته ایران، استفاده‌های بسیار موثر نتیجه‌ی این ازمایش در مبارزه با افت پسیل پسته است که هرساله سموم و آفت کش‌های شیمیایی بسیاری برای مبارزه با آن استفاده میشود.

این حشره هر دو روز ۱۵۰ دسته تخم ریزی دارد.




بهره مندی از شکارگر‌های بیولوژیک در مزارع

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? بهره مندی از شکارگر‌های بیولوژیک در مزارع