بهره برداری از هتل پلاسی در رابر

در سفر دیروز استاندار کرمان به رابر یک طرح گردشگری و یک پرورش بوقلمون گوشتی افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، در این سفر مرحله نخست هتل چهار ستاره پلاسی که با استفاده از سیاه چادر احداث شده است به بهره‌برداری رسید. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان احداث […]

در سفر دیروز استاندار کرمان به رابر یک طرح گردشگری و یک پرورش بوقلمون گوشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، در این سفر مرحله نخست هتل چهار ستاره پلاسی که با استفاده از سیاه چادر احداث شده است به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان احداث این هتل در سال۹۸ در زمینی به مساحت ۹هکتار آغاز شده است.

فریدون فعالی با بیان این  که در مرحله نخست ۱۱ اقامتگاه (سوئیت) در دو هکتار ساخته شده است گفت: ۶۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برآورد هزینه ساخت کل این مجموعه است که در مرحله اول ۱۵میلیارد تومان هزینه شده و زمینه اشتغال ۲۰نفر را به‌صورت مستقیم را فراهم کرده است.

استاندار کرمان نیز در حاشیه افتتاح مجموعه گردشگری هتل پلاس گفت: این هتل با ساختار عشایری طراحی شده است و در سایر مناطق استان نیز اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی بر اساس فرهنگ بومی مردم همان منطقه داریم.

علی زینی وند با بیان این مطلب که شهرستان رابر زادگاه شهید سلیمانی است افزود: گردشگرانی از سراسر دنیا به این خطه خواهند آمد بنابراین باید زیرساخت‌های مناسب برای این شهرستان آماده شود.

در این سفر همچنین فاز اول پرورش ۶هزار قطعه‌ای بوقلمون گوشتی در روستای گلوچار به همت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

پلاس نوعی دست باف از پشم است که بوسیله عشایر مناطق مختلف کشور به عنوان فرش و همچنین برای ساختن سیاه چادر بکار می رود.

کد ویدیو




بهره برداری از هتل پلاسی در رابر

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? بهره برداری از هتل پلاسی در رابر