بهره برداری۱۱۵ طرح کشاورزی و دامپروری استان کرمان در ایام الله دهه فجر

محمد خیر اندیش گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۱۵ طرح آب و خاك، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان كرمان با ایجاد ۲۰۸۷ شغل و هزینه کرد مبلغی بیش از ۱۵۲۰ ميليارد ريال شامل ۸۵ طرح آب وخاك، ۱۰ طرح دامپروری، ۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۳ پروژه […]

محمد خیر اندیش گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۱۵ طرح آب و خاك، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان كرمان با ایجاد ۲۰۸۷ شغل و هزینه کرد مبلغی بیش از ۱۵۲۰ ميليارد ريال شامل ۸۵ طرح آب وخاك، ۱۰ طرح دامپروری، ۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۳ پروژه تولیدات گیاهی به بهره برداری می رسند.

به گزارش فت فتو؛ محمد خیراندیش در رابطه با پروژه های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر گفت: ۱۱۵ طرح آب و خاك، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان كرمان با ایجاد ۲۰۸۷ شغل و هزینه کرد مبلغی بیش از ۱۵۲۰ ميليارد ريال شامل  ۸۵ طرح آب وخاك،  ۱۰ طرح دامپروری، ۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۳ پروژه تولیدات گیاهی به بهره برداری می رسند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: ۸۵ طرح آب وخاك با اعتباری قریب ۶۱۵ میلیارد ریال، که بیش از ۴۲۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده و شامل ۴۲ طرح سیستم های نوین آبياري از جمله آبیاری تحت فشار و کم فشار، ۵ باب استخر ذخيره، ۱۸ طرح انتقال آب، مرمت ۹ رشته قنات و احداث یک سدخاکی در بافت مي باشد.

خیراندیش با بیان اینکه ۲۲۵۹ هكتاراز اراضی و باغات به سيستم نوین آبياري با هزینه کرد اعتباری بیش از ۵۰۸ ميليارد ريال که قریب ۳۲۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در این ایام الله به بهره برداری می رسد، گفت: در ۴۲ باغ و مزرعه استان سیستم های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده است.

وی عنوان کرد: همچنین  پنج باب استخر جهت ذخيره ۲۵۰۰ مترمکعب آب با هزینه کرد ۲۲۵۵ میليون ريال که ۱۸۵۵ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و ۱۸ طرح انتقال آب به طول ۱۱۱۷۰ متر با هزینه کرد قریب ۲۱ میلیارد ریال که قریب ۱۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: طرح  اصلاح و لايروبي ۱۹ رشته قنات استان با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد ریال که ۲۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و طرح احداث سدخاکی هنزاف در شهرستان بافت نیز از جمله طرح های آب و خاک مي باشد كه اين پروژه با اعتبار دولتی ۶۰ میلیارد ريال اجرا می شود و از جمله طرحهای افتتاحی در این دهه مبارک می باشد.

خیراندیش اظهار کرد: ده پروژه دامپروری با هزینه کرد اعتباری بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال با ایجاد ۳۱ شغل در سطح استان، شامل: ۱ طرح مربوط به پرورش گاو شیری به ظرفیت ۲۰ رأس، ۴ طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت ۱۲۰۵ رأس، یک طرح پرورش بوقلمون به ظرفیت ۶۰۰۰ قطعه و سه واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت مجموعا ۵۷۵۰۰ قطعه ای به بهره برداری می رسند.

وی افزود: همچنین یک طرح پرورش ماهی با ظرفیت تولید دو تن گوشت سفید در هر دوره با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد و در این ایام مبارک به بهره برداری می  رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز کرد: در ایام الله دهه فجر هفت طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل: سه واحد سردخانه و بسته بندی خرما، یک واحد تولید چیپس، یک واحد ترمینال ضبط پسته، یک واحد فرآوری پسته و یک کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده بذر می باشد که با افتتاح این طرح ها  ۱۵۵ شغل ایجاد می شود، افتتاح و به بهره برداری می رسدکه جهت اجرای این طرح ها ۳۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۳۳ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام ۱۳ گلخانه در سطح استان به بهره برداری می رسد که هشت گلخانه سبزی و صیفی و یک گلخانه پرورش کاکتوس و  چهار گلخانه هیدروپونیک با هزینه کردکل بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال که ۲۴۶ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی است، اجرا شده و سبب اشتغالزایی جهت ۱۱۲ نفر شده است.

انتهای پیام/م




بهره برداری۱۱۵ طرح کشاورزی و دامپروری استان کرمان در ایام الله دهه فجر

منبع:آرمـان
? بهره برداری۱۱۵ طرح کشاورزی و دامپروری استان کرمان در ایام الله دهه فجر