بهره‌برداری از ۱۳۴ طرح کشاورزی در جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۳۴ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۵۸۸ میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای بیش از ۱۲۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسند.   احمد احمد پور امروز ۱۵ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۳۴ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۵۸۸ میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای بیش از ۱۲۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسند. 

 احمد احمد پور امروز ۱۵ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تبیین نقش جامعه تولیدکنندگان بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور، اظهار کرد: تعداد ۱۳۴ طرح کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۵۵۸۸ میلیارد ریال در جنوب استان کرمان به بهره برداری می‌رسند که در بخش‌های زیربنایی باعث تحول خواهند شد. 

 وی با اشاره به نقش طرح‌های آماده بهره‌برداری در منطقه جنوب کرمان، افزود: این پروژه‌ها شامل زیر بخش‌های شرکت شهرک‌های کشاورزی، آب و خاک، امور عشایر، باغبانی و گلخانه، دام، دامپزشکی، صنایع کشاورزی و منابع طبیعی است که با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد ۱۲۳۱ نفر مستقیم و ۱۴۲۳ نفر غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

احمدپور امنیت غذایی را مرهون کار و فعالیت کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی دانست که همواره در همه عرصه‌ها در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشتند و گفت: کشاورزان طی ۴۵ سال عمر انقلاب ثابت کردند به عنوان سربازان خط مقدم تولید از هیچ کوششی در راستای تامین امنیت غذایی دریغ نخواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان همچنین با اشاره با جمله تاریخی امام راحل در مورد جایگاه عشایر، گفت: جامعه عشایر بر اساس فرمایش حضرت امام جزء ذخایر انقلاب هستند که با حداقل توقع و امکانات در تولیدات دامی و … پای کارند.

احمد پور تقویت طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را نیز مورد تاکید قرار داد که در دستور کار قرار دارند و در همین راستا چندین پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم توجه به پویش ملی کشت یک میلیارد درخت تاکید کرد که تاکنون جنوب کرمان در تحقق این امر موفق عمل کرده است.

وی همچنین تناسب بازار عرضه و تقاضا را در قیمت محصولات کشاورزی موثر دانست و از اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت خبر داد که استقبال کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی و محصولات استراتژیک نمونه بارز تحقق این سیاست کلی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام 




بهره‌برداری از ۱۳۴ طرح کشاورزی در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? بهره‌برداری از ۱۳۴ طرح کشاورزی در جنوب کرمان