بهره‌برداری از چند طرح آموزشی در سیرجان

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: باید از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان و خیرین در راستای توزیع امکانات و توسعه فضا‌های آموزشی در شهرستان استفاده کنیم. آیین کلنگ‌زنی و احداث ۶ واحد آموزشی توسط بنیاد مستضعفان صبح امروز با حضور نماینده بنیاد مستضعفان، رییس اداره آموزش و پرورش عشایری استان و معاونین آموزش و پرورش کرمان، فرماندار […]

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: باید از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان و خیرین در راستای توزیع امکانات و توسعه فضا‌های آموزشی در شهرستان استفاده کنیم.

آیین کلنگ‌زنی و احداث ۶ واحد آموزشی توسط بنیاد مستضعفان صبح امروز با حضور نماینده بنیاد مستضعفان، رییس اداره آموزش و پرورش عشایری استان و معاونین آموزش و پرورش کرمان، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، رییس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در روستا‌های چاه‌بگسی، قره تپه، تزرج و … با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و یک مدرسه عشایری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به بهره‌برداری رسید.

سهراب بهاالدینی ضمن تقدیر از رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرستان و به منظور افزایش زیرساخت‌های آموزشی، روند توسعه و احداث فضا‌های آموزشی با کیفیت در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد؛ چرا که تعلیم و تربیت زیربنای جامعه و توسعه و پیشرفت اجتماعی است و آثار تعلیم و تربیت همواره ماندگار است و اهمیت این موضوع بار‌ها در قرآن کریم در احادیث و روایات بزرگان دین آمده است.

او با بیان اینکه سیرجان شهر نمونه ساخت مدارس خیرساز در کشور است، گفت: با توجه به محدودیت در اعتبارات دولتی، باید از حمایت و ظرفیت‌های خیرین برای حل مشکلات موجود به خصوص در بحث احداث مدارس استفاده کنیم تا هم نسل آینده را در زمینه فضا‌های آموزشی بی نیاز کرده و هم در زمینه رشد و توسعه جامعه گام برداشته باشیم.

در ادامه همچنین رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از افتتاح یک طرح آموزشی عشایری در روستای چاه تلخ سیرجان با زیربنای ۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر خبر داد و گفت: در شهرستان سیرجان ۷۰ واحد آموزشی عشایری احداث شده که ۷ واحد در حال بازسازی و ۶ واحد آموزشی هم که تخریبی بودند، عملیات اجرایی بازسازی این مجتمع‌ها با هزینه ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طی سال آینده انجام خواهد شد.

سهراب محمدی سلیمانی گستره سرزمین عشایری استان کرمان را با ۱۰۲ هزار کیلومترمربع بزرگترین گستره عشایری کشو دانست و گفت: این گستردگی با استان‌های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان همجوار است و صعب‌العبورترین مناطق عشایری کشور با ۴۸۹ مدرسه عشایری هستیم.

او از معلمین عشایری به عنوان سربازان علم و دانش یاد کرد و گفت: آموزگاران عشایری علیرغم اینکه از فضای مناسب متناسبی برخوردار نیستند، در سخت‌ترین شرایط، آموزش فرزندان غیور عشایر را بر عهده دارند و موفق بوده‌اند.

رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: خیرین در سیرجان و عنبرآباد در حال ساخت مدارس عشایری هستند و به زودی خوابگاه دانش آموزان عشایری سیرجان احداث می‌شود.

 

فت فتو کرمان کرمان




بهره‌برداری از چند طرح آموزشی در سیرجان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? بهره‌برداری از چند طرح آموزشی در سیرجان