بهره‌برداری از۸۰ پروژه در هفته دولت/ ثبت نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان از بهره‌برداری ۸۰ پروژه عمرانی، برق‌رسانی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ پروژه هم با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود. حسین رضایی شامگاه اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان از بهره‌برداری ۸۰ پروژه عمرانی، برق‌رسانی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ پروژه هم با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

حسین رضایی شامگاه اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دو سال گذشته رفسنجان به دلیل خشکسالی‌های متوالی فاقد محصول کشاورزی و درآمد اقتصادی بود زیرا وضعیت اقتصادی رفسنجان به پسته گره خورده است.

وی افزود: اما امسال نسبت به سال‌های گذشته رفسنجان محصول پسته خوبی دارد و با توزیع گازوئیلی که در شهرستان انجام گرفت از بروز خسارت سرمازدگی پسته جلوگیری شد در حالی‌که بعضی از شهرستان‌های پسته‌خیز تا ۷۰ درصد محصول‌شان بر اثر سرمازدگی از بین رفت.

وی بیان کرد: در صورت احداث پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری حدود دو میلیارد تومانی در هر چاه موتور کشاورزی، کمبود برق چاه‌های کشاورزی جبران می‌شود.

رضایی در ادامه از رونمایی نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در جشن ملی پسته در اواخر شهریور خبر داد و افزود: ثبت این نشان به علت اینکه در کشور سوئیس باید به ثبت می‌رسید، طول کشید و در نهایت این نشان به نام رفسنجان ثبت شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شرکت مس قرار است پروژه فاضلاب شهر را اجرایی کند و ۷۹۰۰ هکتار مساحت رفسنجان است و دلیل  زمان‌بر و هزینه‌بر بودن این پروژه هم همین است، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در رفسنجان آفت پسیل در باغات است که برای از بین بردن این آفت تفاهم‌نامه‌ای مابین وزارت جهاد کشاورزی با پژوهشکده پسته منعقد شده که در این زمینه قرار است مطالعاتی صورت گیرد تا میزان مصرف سموم در شهرستان کاهش پیدا کند.

۷ طرح آبخیزداری جلوی خروش سیل را می‌گیرد

فرماندار رفسنجان با اشاره به سیل مرداد ماه سال قبل، یادآور شد: با تحقیقات لازم هفت نقطه سیل خیز در شهرستان شناسایی و نسبت به ایجاد طرح آبخیزداری و پخش سیلاب در این نقاط اقدام خواهد شد که امکان زمان‌بر بودن این  طرح‌ها وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: سال گذشته به ۳۹۰ منزل سلاب ورود کرد و منازل با کمک دولت و بخش خصوصی در حال ساخت است که تاکنون تعدادی از این منازل در کوثرریز تحویل داده شد.

فرماندار رفسنجان در ادامه از بهره‌برداری ۸۰ پروژه عمرانی، برق رسانی و کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ پروژه هم با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

جزئیات پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی هفته دولت

معاون عمرانی فرمانداری رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: ۸۰ پروژه در حوزه های جهاد کشاورزی، شهرداری، روشنایی، طرح هادی و غیره با اعتبار بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در شهرستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

علی آرمان افزود: برخی از این پروژه‌ها شامل ۲۹ طرح زیرسازی آسفالت به میزان ۲۵۰ هزار مترمربع به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال، ۱۰ طرح سنگ‌فرش و پیاده‌رو به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال، ۱۱ بوستان روستایی به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال و ۱۰ پروژه روشنایی به مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال است.

آرمان ادامه داد: هچنین بقیه طرح های افتتاحیه شامل سه ساختمان دهیاری روستاها با هزینه کرد ۲۲ میلیارد ریال، شش پروژه آسفالت شهرداری، با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال به میزان دو میلیون متر مربع، پروژه آب و فاضلاب با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان نیز با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش‌رو داریم، گفت: در رفسنجان ۱۵۶ نفر پیش‌ثبت‌نام خود را از طریق پیش ثبت نام الکترونیکی انجام دادند.

انتهای پیام




بهره‌برداری از۸۰ پروژه در هفته دولت/ ثبت نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان

منبع: ایـسنا
? بهره‌برداری از۸۰ پروژه در هفته دولت/ ثبت نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان