بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی در کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تولید در حوزه‌های مختلف اقتصادی بیانگر بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف است. به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی گفت: محور تمام فعالیت‌های اقتصادی باید تولید باشد و به نظر می‌رسد تبدیل علم به ثروت به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی کشور در دنیا به […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تولید در حوزه‌های مختلف اقتصادی بیانگر بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف است.

به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی گفت: محور تمام فعالیت‌های اقتصادی باید تولید باشد و به نظر می‌رسد تبدیل علم به ثروت به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی کشور در دنیا به آن اشاره می‌شود ، از موضوعات مهم و اساسی کشور است.

وی افزود:شاخص‌های ارزیابی علمی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف بیانگر جایگاه علم و دانش در ایران است و این جایگاه که رتبه پانزدهم را از آن خود کرده جایگاه بسیار مهمی است.

پورابراهیمی تاکید کرد: در کشور ما شاخص نوآوری اکنون به رتبه ۶۰ ارتقا پیدا کرده است یعنی جایگاه ما بین کشور‌های دنیا به این نقطه رسیده که جایگاه مناسبی نیست و ما باید بتوانیم به جایگاه بالاتر برسیم.

وی افزود: عوامل تاثیرگذار در این جایگاه باید بررسی و بازنگری شوند تا به عوامل موثر در حوزه نوآوری که مهمترین مولفه نظام اقتصادی دانش بنیان محسوب می‌شود بپردازیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعایت شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی چند مورد را در دستور کار قرار خواهد داد که اول زیر ساخت‌های اقتصادی کشور تحت عنوان عوامل مهم و اثرگذار در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در این کمیسیون به عنوان یکی از چالش‌ها و مهمترین موضوعات مورد بحث قرار خواهیم داد که به راهکار‌ها پرداخته شد.

وی افزود: سال گذشته در مجلس شورای اسلامی قانون شرکت‌های دانش بنیان گسترش پیدا کرد و نظارت و اجرای قانون یکی از مهمترین موضوعات کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.




بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی در کشور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی در کشور