بنیاد علوی به کوهبنان می رود

بنیاد علوی برای کمک به رفع محرومیت شهرستان کوهبنان ورود می کند. دهقان نماینده بنیاد علوی گفت: بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی و توسعه‌ای بنیاد مستضعفان هست که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدل  محرومیت زدایی از قلعه گنج  را در جای جای کشور اجرا خواهد کرد. دهقان می‌گوید: بنیاد در مباحث بهداشت […]

بنیاد علوی برای کمک به رفع محرومیت شهرستان کوهبنان ورود می کند.

دهقان نماینده بنیاد علوی گفت: بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی و توسعه‌ای بنیاد مستضعفان هست که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدل  محرومیت زدایی از قلعه گنج  را در جای جای کشور اجرا خواهد کرد.

دهقان می‌گوید: بنیاد در مباحث بهداشت و درمان، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم کار می‌کند.

او می گوید : شهرستان‌های قلعه گنج و رودبار مناطق هدف کاربنیاد علوی در کرمان بودند که کار‌ها در این مناطق رو به اتمام هست.

نماینده بنیاد علوی کشور گفت: در مناطق ویژه پروژه‌ها بر اساس نیاز‌ها، اقلیم و ظرفیت‌های شهرستان انجام می‌شود.

به گفته دهقان، در حوزه زیر ساخت عمرانی، کشاورزی (احیای قنوات، ساخت استخر ذخیره آب، دام پروری)، بحث فرهنگی و اجتماعی (پروژه‌های احداث مدارس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بحث عمران شهری و روستایی)، در حوزه سلامت تجهیز مراکزدرمانی و بیمارستان‌ها مد نظر بنیاد است.

دهقان گفت: در بحث اشتغال محوریت با اشتغال خرد است که تاکنون در این راستا موفقیت‌هایی داشته ایم.

در ادامه ضمن بازدید میدانی از پروژه‌ها مقرر شد تکمیل جاده کوهبنان به زرند، تکمیل استخر شنا در اولویت کار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

 عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم کوهبنان وزرند درمجلس نیز گفت: به برکت انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم و‌کمتر توسعه یافته کشور گام‌های بلندی در راستای عمران و آبادانی برداشته است.

او می گوید: ویژگی‌های های اولویت دار شهرستان باید مشخص شود در حالی که بنیاد علوی طی سالیان گذشته همواره خدمت رسان و خیرساز بوده است.

عضو‌کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: تکمیل جاده کوهبنان به زرند، تکمیل استخر شنا کوهبنان  از جمله طرح‌هایی است که جا دارد در اولویت طرح‌های بنیاد علوی قرار گیرد.

 احمد محمدی شهردار کوهبنان نیز دراین نشست گفت:کوهبنان در مباحث گردشگری و توریستی به انداره یک استان ظرفیت دارد در حالی که آب و هوای مساعد کوهبنان و مجاورت در کنار شهر‌های گرم استان‌های کرمان و یزد این شهرستان را به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران قرار داده است.

شهردار کوهبنان گفت: کوهبنان از نظر چشمه‌ها و قنوات در کرمان جایگاه خاصی دارد گرچه کاهش نزولات جوی باعث افت آب سفره‌های زیر زمینی شده است.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان نیز گفت: طی ماه‌های گذشته ظرفیت‌های معدنی و باستان شناسی شهرستان با انجام مطالعات شناسایی شده است.

به گفته فرماندار کوهبنان ساخت هتل برای حضور گردشگران ضروری است، چون کوهبنان ظرفیت‌های منحصر به فردی در گردشگری دارد که راه اندازی گردشگری معادن بسیار حائز اهمیت برای کوهبنان و جذب گردشگران است.

سالاری می‌گوید: در حوزه کشاورزی با ایجاد زیر ساخت‌ها و انتقال گاز در صحرای اپوروار امکان این که ۵۰ هکتار زیر کشت گلخانه قرار گیرد وجود دارد.

فرماندار کوهبنان گفت: کمبود ماشین آتش نشانی، تقویت کشاورزان، تجهیز بیمارستان افضل الدین و مراکز بهداشتی و درمانی طغرالجرد و دهستان خرمدشت جا دارد در دستور کار بنیاد قرار گیرد.

فت فتو کرمان کرمان




بنیاد علوی به کوهبنان می رود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? بنیاد علوی به کوهبنان می رود