بنا‌های تاریخی استان کرمان به احترام زمین خاموش می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امشب به مدت یک ساعت، چراغ بناهای تاریخی کرمان به غیر از باغ شاهزاده ماهان خاموش می شود. فریدون فعالی  گفت: بنا‌های تاریخی استان کرمان با خاموش کردن چراغ‌ها و وسایل برقی غیرضروری از ساعت ۲۰ و ۳۰  دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰  دقیقه روز ششم فروردین ماه […]

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امشب به مدت یک ساعت، چراغ بناهای تاریخی کرمان به غیر از باغ شاهزاده ماهان خاموش می شود.

فریدون فعالی  گفت: بنا‌های تاریخی استان کرمان با خاموش کردن چراغ‌ها و وسایل برقی غیرضروری از ساعت ۲۰ و ۳۰  دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰  دقیقه روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ به رویداد بین المللی«ساعت زمین» می‌پیوندند.

او می گوید: حرکت جهانی ساعت زمین، اقدامی نمادین برای احترام گذاشتن به زمین و اهمیت استفاده صحیح از انرژی برق و گرمایش زمین است.

به گفته مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بنا‌های تاریخی استان کرمان  نیز به احترام زمین به این رویداد زیست محیطی می‌پیوندند و چراغ همه اماکن تاریخی، موزه‌ای، اداری، عملیاتی و انبار‌های این اداره‌کل از ساعت ۲۰ و ۳۰  دقیقه تا  ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

او می گوید: صرفا باغ شاهزاده ماهان به سبب حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از مشارکت در این رویداد بین‌المللی مستثنی شده است.

فت فتو کرمان کرمان




بنا‌های تاریخی استان کرمان به احترام زمین خاموش می‌شوند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? بنا‌های تاریخی استان کرمان به احترام زمین خاموش می‌شوند