"بم" به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود. مسعود قمری امروز ۲۲ شهریورماه با اشاره به اینکه به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی، زمینه آموزش به علاقمندان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود.

مسعود قمری امروز ۲۲ شهریورماه با اشاره به اینکه به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی، زمینه آموزش به علاقمندان فراهم می‌شود، اظهار کرد: نساجی سنتی در بم از پیشینه‌ای دیرینه برخوردار است که کتب تاریخی گواه بر این موضوع هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم به مرغوبیت تولیدات نساجی بم و صادرات این محصولات به کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: متاسفانه این صنعت در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه با طرحی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در خصوص احیاء هنرهای منسوخ شده ارائه کرد امیدوار شدیم که می‌توانیم با همکاری جوانان خلاق و نسل پویای کنونی، بم را همانند گذشته به یکی از کانون‌های اصلی تولیدات نساجی سنتی در کشور مبدل کنیم.

او بیان کرد: با توجه به جایگاه صنعت نساجی در شهرستان بم و اهمیت آن به لحاظ تولید محصولات کاربردی همراه با اشتغال زیاد و ارتباط با تولیدات کشاورزی و دامی از جمله پنبه، ابریشم و پشم بنابراین می‌توان به راحتی زنجیره ارزش افزوده و طرح احیای این صنعت ارزشمند را به مرحله اجرا درآورد.

قمری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به آموزش این رشته هنری می‌توانند به اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم مراجعه و یا با شماره ۴۴۳۱۵۰۴۹ – ۰۳۴ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام




"بم" به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود

منبع: ایـسنا
? "بم" به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود