بم به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود

کرمان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی بم از احیای هنر نساجی سنتی در شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می‌شود. به گزارش نذیر کرمان، مسعود قمری با اشاره به احیای هنر نساجی سنتی در شهرستان بم گفت: به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی، زمینه آموزش […]

کرمان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی بم از احیای هنر نساجی سنتی در شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، مسعود قمری با اشاره به احیای هنر نساجی سنتی در شهرستان بم گفت: به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی، زمینه آموزش به علاقمندان فراهم می‌شود.

وی افزود: نساجی سنتی در بم از پیشینه‌ای دیرینه برخوردار است که کتب تاریخی، گواه بر این موضوع هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم به مرغوبیت تولیدات نساجی بم و صادرات این محصولات به کشورهای مختلف اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه این صنعت در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه با طرحی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در خصوص احیای هنرهای منسوخ شده ارائه کرد امیدوار شدیم که می‌توانیم با همکاری جوانان خلاق و نسل پویای کنونی، بم را همانند گذشته به یکی از کانون‌های اصلی تولیدات نساجی سنتی در کشور مبدل کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه صنعت نساجی در شهرستان بم و اهمیت آن به لحاظ تولید محصولات کاربردی همراه با اشتغال زیاد و ارتباط با تولیدات کشاورزی و دامی از جمله پنبه، ابریشم و پشم، می‌توان به راحتی زنجیره ارزش افزوده و طرح احیای این صنعت ارزشمند را به مرحله اجرا درآورد.

کد خبر ۵۸۸۵۳۱۱




بم به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود

منبع: مــهر
? بم به کانون نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود