بسته های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مالکان بناهای تاریخی در نظر گرفته شود

فت فتو/کرمان معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به رها شدن بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی بیان کرد: در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می شود که مالکین بناهای تاریخی سمت ما نمی آیند و لازم است بسته های تشویقی برای مالکین در نظر گرفته و تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض پرداخت شود. […]

فت فتو/کرمان معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به رها شدن بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی بیان کرد: در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می شود که مالکین بناهای تاریخی سمت ما نمی آیند و لازم است بسته های تشویقی برای مالکین در نظر گرفته و تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض پرداخت شود.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی صبح امروز ۲۹ شهریورماه در کارگروه گردشگری استان با اشاره به ساماندهی و مرمت قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان اظهار کرد: برای دریافت اعتبار کمک می کنیم و باید کار به سرانجام برسد و زمینه بازدید گردشگران فراهم شود.

وی افزود: سال ها قبل طرح وسیعی اطراف این قلعه ها دیده شده که قابلیت اجرائی نداشت و مردم سال ها معطل شدند که اکنون طرح در حال بهینه سازی است و تا یک ماه و نیم آینده تکمیل می شود.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه کرمان آثار فرهنگی و تاریخی زیادی دارد و باید در این حوزه وقت بگذاریم و باید همه کمک کنیم، گفت: برای بحث قلعه های دختر و اردشیر باید کارگروه فنی تشکیل و همه مباحث دنبال شود تا کار به نتیجه برسد ضمن اینکه دکلی که در این محوطه وجود دارد، باید جابه جا شود و همه کارهای مربوطه انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به رها شدن بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی بیان کرد: در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می شود که مالکین بناهای تاریخی سمت ما نمی آیند و لازم است بسته های تشویقی برای مالکین در نظر گرفته و تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض پرداخت شود.

وی تصریح کرد: کاروانسراها در موقعیت هایی قرار دارند که حتما برای مالکین درآمدزائی دارد و باید توجیه شوند و با همراهی و کمک میراث فرهنگی ساماندهی شود.

موسوی با اشاره به مانع تراشی ها در روند کارها در دستگاه های مختلف و گلایه از عملکرد بانک ها بیان کرد: همه باید با همدلی کارها را پیش ببریم.

انتهای پیام




بسته های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مالکان بناهای تاریخی در نظر گرفته شود

منبع: ایـسنا
? بسته های تشویقی و تسهیلات کم بهره برای مالکان بناهای تاریخی در نظر گرفته شود