بستر رقابت واقعی در انتخابات رفسنجان فراهم است

فرماندار شهرستان رفسنجان بر برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی با مشارکت همه طیف‌ها تأکید کرد و گفت: بستر رقابت واقعی برای حضور مردم‌ در انتخابات فراهم است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حسین رضایی در ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ سلیقه سیاسی […]

فرماندار شهرستان رفسنجان بر برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی با مشارکت همه طیف‌ها تأکید کرد و گفت: بستر رقابت واقعی برای حضور مردم‌ در انتخابات فراهم است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حسین رضایی در ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ سلیقه سیاسی در فرایند برگزاری انتخابات دخالت کند.

وی ادامه داد: در مراحل ثبت‌نام نهایی از نامزدهای انتخاباتی حوزه شهرستان‌های رفسنجان و انار که ۸۱ نفر ثبت‌نام داشتند ۵۴ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

او گفت: هشت نفر از کاندیداهای رفسنجان و انار تاکنون انصراف خود را به فرمانداری اعلام کردند.

وی بیان کرد: از همه طیف‌ها و سلایق در این دو شهرستان برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، فضای شهرستان را جوری مدیریت کردیم که حضور خوبی در روز ۱۱ اسفندماه داشته باشیم همه در حال همکاری هستندوکمترین تخلف انتخاباتی را داشتیم.

رضایی خاطرنشان کرد: این امر نشانه شور و شعور سیاسی کاندیداهاست‌ و فضای و بستر مشارکت فراهم است و رسانه‌ها در حوزه مشارکت مردم کار کنند.

۴۶ نامزد انتخاباتی در رفسنجان و انار در حال رقابتند

مجید دهقانی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم بر ضرورت تلاش همگانی برای ایجاد شور و گسترش مشارکت انتخاباتی تاکید کرد و گفت: بحث معرفی کاندیداهای خبرگان رهبری هم در رسانه ها مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۲۵۵ شعبه اخذ رأی در دو شهرستان رفسنجان و انار تدارک دیده ایم‌ که ۲۲۱ شعبه متعلق به رفسنجان و ۳۴ شعبه متعلق به شهرستان انار است.

دهقانی اظهار کرد: از ۵۴ نامزد انتخاباتی ثبت نام نهایی شده در دو شهرستان رفسنجان و انار، هشت نفر تا کنون انصراف خود را اعلام کردند و ۴۶ نفر به رقابت می‌پردازند.

فضای مجازی نقش مؤثری در مشارکت بالا دارد

سرهنگ محمد پساوند نیز در ادامه افزود: همینقدر که برای مشارکت بالا در فضای حقیقی فعالیت می‌شود اهمیت فضای مجازی بالاتر از فضای حقیقی است.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه تکلیفشان نسبت به راهبردهای انتخاباتی یعنی راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و راهبرد مشارکت بسیار مهم است.

سرهنگ پساوند بیان کرد: مقام معظم رهبری راهبرد جمهوری اسلامی را  در حول رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت عنوان کردند.

وی ادامه داد: در راهبرد سلامت می‌بینیم‌ که ارگان‌های دولتی در فضایی بسیار مطلوب و سلامت بحث ثبت نام‌ها و دیگر موارد انتخاباتی را انجام دادند و در حوزه راهبرد رقابت هم خوشبختانه شاهدیم که نامزدهای انتخاباتی در این ایام رقابت سالم دارند.

پساوند گفت: در حوزه امنیت انتخاباتی هم نیروهای امنیتی این رکن را بر عهده دارند و حوزه مشارکت نیز بر عهده همه ما آحاد ملت ایران است.

چرا در بحث مشارکت تاکید داریم؟ پیوند مشارکت با امنیت کشور است

وی در ادامه به این پرسش پاسخ داد و افزود: رابطه مستقیم بین امنیت و مشارکت وجود دارد هرچه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد امنیت ایران اسلامی هم در سطح بالاتری در دنیا قرار می‌گیرد و قطعا در این راستا دشمن از خدعه و‌ نیرنگ دست بر می‌دارد زیرا آن‌ها دنبال سوریه‌سازی هستند.

سرهنگ پساوند خاطرنشان کرد: اگر مشارکت پایین باشد قطعا دشمن طمع خواهد کرد و رویداد ۱۳ دی و حادثه ترور در گلزار شهدای کرمان را راه اندازی می‌کند نگاه دشمن به انتخابات ایران است هر چند در حال تهدید هستند.

 رابطه مشارکت با اقتدار کشور

این مقام مسئول ادامه داد: هرچه مشارکت در انتخابات بالا باشد اقتدار کشور افزایش میابد و قدرت چانه زنی در نظام بین المللی‌ را خواهیم داشت .

وی افزود: هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد حل مسایل اقتصادی بیشتر خواهد بود و به سمت پویایی اقتصاد قدم برخواهیم داشت.

پساوند با اشاره به اینکه دشمن دنبال ایجاد حادثه‌های امنیتی در کشور و دنبال ایجاد ناامنی در نقاط کشور است اظهار کرد: دشمن در وهله اول نمی خواهد که انتخابات در ایران برگزار شود و اگر هم برگزار شد می‌خواهد بی‌رونق باشد.

وی بیان کرد: وظیفه رسانه‌ها برای جلب مشارکت در انتخابات و ایحاد امنیت و اقتدار بالای کشور است، تولید محتوا برای مشارکت بالای انتخابات موثر است لذا تشویق و ترغیب کنیم مردم را به حضورشان در این حماسه، بنابراین امروز نیاز به هم افزایی داریم برای مشارکت بالا.

پساوند در پایان خاطر نشان کرد: سهم هر کدام از شما رسانه‌ها این است که در تولید محتوا باید به سراغ اقشار مختلف مردم رفت و تهدید دشمن را بیان کنیم تا همه پذیرش آن را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خانه خشتی




بستر رقابت واقعی در انتخابات رفسنجان فراهم است

منبع:آرمـان
? بستر رقابت واقعی در انتخابات رفسنجان فراهم است