بزرگترین مشکل استان کرمان تامین آب شرب و کشاورزی است

استاندار کرمان با بیان اینکه با افتتاح پروژه آب‌رسانی از سدنساء مشکل برخی مناطق حل می‌شود، گفت: استان کرمان با دو مشکل بزرگ تامین آب شرب و کشاورزی روبه‌روست. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ محمدمهدی فداکار در مراسم افتتاحیه پروژه‌ آبرسانی سدنساء دز شرق استان کرمان گفت: مشکل اصلی استان کرمان تامین آب در […]

استاندار کرمان با بیان اینکه با افتتاح پروژه آب‌رسانی از سدنساء مشکل برخی مناطق حل می‌شود، گفت: استان کرمان با دو مشکل بزرگ تامین آب شرب و کشاورزی روبه‌روست.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ محمدمهدی فداکار در مراسم افتتاحیه پروژه‌ آبرسانی سدنساء دز شرق استان کرمان گفت: مشکل اصلی استان کرمان تامین آب در بخش شرب و کشاورزی است که مسئله اصلی امروز ما آب شرب است.

استاندار کرمان تاکید کرد: پروژه آب‌رسانی سد نساء در فاز اول آب منطقه بم و شهرستان بروات را تامین میکند و با تکمیل فاز‌های بعدی دیگر مناطق شرقی را از معضل بی‌آبی  نجات خواهد داد.

وی به دومین پروژه آبرسانی اشاره کرد و گفت: انتقال آب از خط صنعت که از ابر پروژه خلیج فارس تامین شده است به دو شهرستان رفسنجان و کرمان است، سال گذشته ما در شهرستان رفسنجان در گرمترین نقطه ۸۳۰ میلی لیتر آب مصرف داشتیم که این عدد در ساعات ۳ بامداد سه‌شنبه شب به ۸۰۰ میلیمتر در سال جدید رسیده است که نشان از شدت مصرف و افزایش دمای هوا است.

فداکار تاکید کرد: شدت مصرف به حدی است که مخازن ما حتی در نیمه شب هم توان پر شدن ندارد که امیدواریم با این دو پروژه مشکل آب برخی از مناطق استان رفع شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه امیدواریم تمام صنایع استان برای توسعه استان پا به میدان بگذارند، گفت: گل گهر ۳ پروژه مهم را در دست اقدام دارد که شامل مجموعه بزرگ گهر پارک، تصفیه فاضلاب شهرستان سیرجان و پروژه راه‌آهن شمال به جنوب است.

وی اذعان کرد: طرح‌های توسعه‌ای زیادی در استان در حال اجراست و پروژه مس درآلو و بیمارستان شهرستان انار از جمله آنها بوده است که امروز  کارخانه مس درآلو افتتاح می‌شود زیرا دچار مشکل آب بود و بیمارستان انار هم به دست رئیس جمهور آماده ارائه خدمت خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




بزرگترین مشکل استان کرمان تامین آب شرب و کشاورزی است

منبع:آرمـان
? بزرگترین مشکل استان کرمان تامین آب شرب و کشاورزی است