بزرگان سیاست کرمان پای کار انتخابات آمدند

بزرگان سیاست استان کرمان از احزاب و گروه‌های مختلف از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا جبهه پایداری و اعتدالیون دست‌در‌دست هم برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری پای کار آمدند. خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: عصر امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه‌جاری بزرگان سیاست استان کرمان از احزاب و گروه‌های مختلف به دعوت محمدمهدی فداکار استاندار […]


بزرگان سیاست استان کرمان از احزاب و گروه‌های مختلف از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا جبهه پایداری و اعتدالیون دست‌در‌دست هم برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت حداکثری پای کار آمدند.

خبرگزاری فارس کرمان؛ مهسا حقانیت: عصر امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه‌جاری بزرگان سیاست استان کرمان از احزاب و گروه‌های مختلف به دعوت محمدمهدی فداکار استاندار کرمان دور هم جمع شدند تا برای نحوه مشارکت احزاب در انتخابات با هم گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.

این در حالی‌ست که فعالان سیاسی کرمان از دعوت استاندار کرمان استقبال خیلی‌خوبی داشتند به‌حدی که محل برگزاری جلسه از سالن پیامبر اعظم(ص) به تالار شهید مرتضوی استانداری منتقل شد تا همه سیاسیون بتوانند در نشست حضور داشته باشند.

تدوین نقشه راه انتخابات در کرمان 

در ابتدای این دورهمی سیاسی نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: بلافاصله بعد از دستور وزیر کشور برای راه‌اندازی ستاد انتخابات همچنین استاندار کرمان دستور تشکیل ستاد انتخابات استان را داد و تاکنون ۵ جلسه ستاد انتخابات برگزار کرده‌ایم.

رحمان جلالی ادامه داد: تدوین نقشه راه انتخابات استان در چهار محور راهبردی، آموزش، مسائل اجرایی و ارتباطات تدوین شد و احزاب سیاسی مهمترین محور ارتباط با حلقه‌های میانی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی هستند.

وی همچنین درباره نحوه دعوت از احزاب برای این نشست ابراز داشت: احزاب مجوزدار را دعوت کردیم و سهمیه برای اعضا در نظر گرفتیم و برای سخنرانی هم با توجه به اینکه شمار احزاب اصلاح‌طلب کمتر است، بنابراین وقت برای اصولگرایان سه دقیقه و برای اصلاح‌طلبان چهار دقیقه در نظر گرفته شده است و اسامی افرادی که سخنرانی می‌کنند هم بر اساس قرعه است تا عدالت را رعایت کنیم.

وجه مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان چیست؟

اما از آنجا که قرعه اول برای سخنرانی به نام حجت‌الاسلام مهدی عربپور از فعالان سیاسی پیشکسوت استان کرمان بود، وی در سخنانی اظهار داشت: مشارکت در انتخابات مهم است و ما باید در بحث مشارکت به دو نکته توجه کنیم اول اینکه احزابی که به هر حال ممکن است با عنوان اصولگرا یا اصلاح‌طلب تقسیم شوند، اما در بحث ولایت، انقلاب، ایران و قانون اساسی می‌توانند وجه مشترک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو بر اساس وجه مشترک بین تمام احزاب باید در بحث دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات تلاش کنیم و بخواهیم با هر سلیقه‌ای که دارند انتخابات شرکت کنند زیرا سرنوشت آنها در این انتخابات رقم می‌خورد.

تخریب نکنید!

عربپور اضافه کرد: ما احزاب سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب سعی کنیم از هرگونه تشنج‌آفرینی با عناوین مختلف پرهیز کنیم، به‌فکر تسویه‌حساب‌های سیاسی صرف و تخریب نباشیم و از حرکاتی پرهیز کنیم که موجب تخریب و ناامیدی می‌شود. 

مخالف‌تان را در کنارتان نگه دارید

همچنین شمسی از حزب کارگزاران سازندگی در استان کرمان اظهار داشت: امیدوارم دل‌تان بخواهد، بشنوید، زیرا اگر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بخواهیم، مشارکت در انتخابات بالا برود باید تجدیدپذیری در افکار داشته باشید و قبول کنید، مخالف‌تان در کنارتان کار کند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: تا وقتی پیام واضح و روشن به مردم نرسد، مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود و سیاست‌گذاری‌های سیاسی تا انتخابات کاملا مشهود خواهد بود.

شمسی افزود: بهتر است دست‌در‌دست هم دهیم و قبل از آنکه نشستی را برگزار کنیم از هر حزبی بخواهیم راهبردها را به‌صورت مکتوب ارائه دهد.

وی تصریح کرد: کارنامه ما در تاریخ می‌ماند و قرار نیست ما مشکلی به مشکلات اضافه کنیم.

مهدی ابراهیم‌فرسنگی از جبهه پایداری استان کرمان نیز بر سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: شمار بانوان در این جلسه بسیار کم است و باید نگاه ویژه به بخش بانوان داشته باشیم که بتوانیم مشارکت را بالا ببریم.

احزاب به تنهایی نمی‌توانند کاری انجام دهند

همچنین محمدرضا نژاد حیدری از حزب توسعه و آزادی استان کرمان بیان داشت: پیشنهاد مشخص من این است که کمیسیون سه جانبه با حضور افرادی از جناح‌های اصلی و سه نفر از دولت تشکیل شود و به شکل هفتگی جلسه را داشته باشند و موارد فوق‌العاده را مطرح کنند و نظراتی که باید به تایید جمع برسند را به جمع وسیع‌تری مانند جمع جلسه امروز بیاورند.

وی از وجود مشکلات در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سخن به‌میان آورد و ادامه داد: اگر در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در این زمینه‌ها تجدیدنظر اساسی صورت نگیرد و علامتی ندهد، احزاب به تنهایی نمی‌توانند کاری انجام دهند.

نژادحیدری با تاکید بر اینکه در حالی ما قائل به مشارکت در انتخابات هستیم که بعضی از دوستان‌مان قائل به این قضیه نیستند. 

مشارکت بالا مهمترین اصل در انتخابات 

فاطمی از فعالان سیاسی حوزه ایثارگران نیز در سخنانی بیان داشت: مهمترین اصلی که در این انتخابات خواهیم داشت و مهمترین بحث ما، بحث مشارکت است و برای مشارکت بالا هر کدام از ما تکلیفی داریم و تکلیف کلی و همگانی ما روی مطالبی می‌چرخد که دشمن بر روی آن زوم کرده مانند خانم‌ها، جوانان، دهه هشتادی‌ها و خاکستری‌ها.

وی اضافه کرد: هرکدام از ما باید ببینیم با چه روشِ بیانی می‌توانیم جهاد تبیین را پیش ببریم که اقشار را به سمتی ببریم که دشمن نتواند آن مسیر را برود.

فاطمی ابراز داشت: اصل ولایت فقیه عمود خیمه اسلام است که دشمن می‌خواهد آن را بزند بنابراین همه جناح‌ها با رعایت اصل وحدت به سمتی برویم که این عمود خیمه حفظ شود که همه ما آن را به‌عنوان تنها عامل پیش‌برنده نظام مطرح می‌کنیم و حرکت را به سمت و سویی ببریم که همه مسائل سیاسی را کنار بگذاریم.

میز احزاب برپا شود

در همین حال احمدعلی مقدم از حزب موتلفه اسلامی استان کرمان اظهار داشت: میز احزاب در کنار ستاد انتخابات استان کرمان برپا شود و همچنین منشور اخلاقی انتخابات استان کرمان را احیا کنید.

بعضی‌ها عناوین را برای خودشان مصادره می‌کنند

اما عرب‌زاده از حزب اتحاد ملت گفت: ما همه ولایی، انقلابی و ارزشی هستیم و همه ما خودمان و یا عزیزان‌مان در جبهه جانفشانی کرده‌ایم و حالا مشکل این است که بخشی از فعالان سیاسی عناوینی را برای خودشان مصادره می‌کنند در حالی که آن عناوین را برای طرف مقابل منع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات از دغدغه‌های رهبری و همه ماست، ابراز کرد: اعتماد یکی از عوامل مشارکت بالاست و عدم اعتمادی که مردم به دولت و دولت به مردم دارند، موجب کاهش اعتماد و در نتیجه کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود و دولت باید با مردم صادق باشد در این صورت است که مردم هم صادق می‌شوند و اعتماد می‌کنند.

رسانه‌ها باید تنور انتخابات را گرم کنند

محمد تکلوزاده از فعالان سیاسی اصوالگرا نیز در این نشست اظهار داشت: کشورهای زیادی به شکل متحد پشت سر صدام ایستادند تا نظام اسلامی را ساقط کنند، اما با حول و قوه الهی و درایت امام و پشتیبانی مردم تیرشان به سنگ خورد و سال قبل هم دشمنان ما متحد شدند و توسط معاندین و عوامل و مزدوران داخلی خواستند نظام را ساقط کنند که با لطف الهی و درایت رهبری و هوشیاری امت اسلامی باز هم تیرشان به سنگ خورد.

وی ادامه داد: این اغتشاشات و تبلیغاتی که انجام دادند موجب شد، افکار مردم تحت تاثیر قرار گیرد و بحث معیشت هم زمینه را فراهم کرده که میزان مشارکت مردم در انتخابات کم شود بنابراین مسؤولان و تشکل‌های سیاسی باید کاری انجام دهند که مشارکت را بالا ببرند.

تکلوزاده از رسانه‌ها و صدا و سیما خواست برای گرم نگه داشتن تنور انتخابات وارد شوند تا مردم را پای صندوق رای بیاورند و اهمیت حضور مردم پای صندوق رای را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: مسؤولان اجرایی افزایش تعداد صندوق‌های رای را در دستور کار داشته باشند و تشکل‌ها با تبلیغات خود مردم را برای حضور پای صندوق رای تشویق و ترغیب کنند. 

امیری از حزب اسلامی کار هم در سخنانی انتقادی اظهار کرد: باید متولیان امر به این امر اهتمام داشته باشند، آیا مشارکت در انتخابات به نفع سیاست‌مداران فعلی‌ست.

وی خطاب به مسؤولان استان کرمان این ادعا را مطرح کرد: اگر مردم پای صندوق رای بیایند شما دیگر اینجا نمی‌نشینید پس باید اوضاع جوری باشد که مردم پای صندوق نباشند.

امیری بیان داشت: اگر آقایان بالا بخواهند و تمایل داشته باشد، سیاست‌ها را عوض کنند و ببینند در جامعه چه خبر است، مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز ما اصلاح‌طلبان توی کار نیسیتم و امروز عملکرد شماهاست که مردم ما، آن را قضاوت می‌کنند و با جان و دل رای می‌دهند که بمانید و اگر مشارکت کم شود باید از خودتان بپرسید چه شده است.

آخرت خودمان را به‌دنیای دیگران نفروشیم

موسوی از حزب شورای وحدت نیز اظهار داشت: اسلام، نظام و رهبری سه اصل محوری فکری و اعتقادی هستند و این سه اصل باید دغدغه اصلی ما باشد زیرا نقطه مشترک همه ماست و اگر به آن پایبند باشیم می‌توانیم به‌خوبی وظیفه خودمان را انجام دهیم و مشارکت خیلی خوبی در انتخابات محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که دشمن با امپراطوری رسانه تلاش دارد مردم را ناامید کند و مشکلات را برجسته کند و خدمات را نادیده بگیرد و نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم. 

موسوی با تاکید بر اینکه آخرت خودمان را به‌دنیای دیگران نفروشیم، ادامه داد: بداخلاقی‌ها، چنگ انداختن به صورت این و آن و بی‌تقوایی‌ها را کنار بگذاریم.

می‌خواهیم به تنور انتخابات «نان» بچسبانیم

ابوسعیدی از حزب اعتدال و توسعه استان کرمان هم از صحبت‌هایی سخن به‌میان آورد که نشان از شانس اعتدال‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا برای تایید صلاحت در انتخابات پیش‌رو می‌دهد و بیان داشت: شرایط فعلی کشور ویژه است و حزب ما برنامه و استراتژی خود را بر حضور حداکثری گذاشته و افرادی انتخاب کردیم که در پیش‌ثبت‌نام انتخابات شرکت کرده‌اند اما این امر دلیلی بر ادامه راه نیست و بستگی به وضعیت‌ها دارد.

وی بیان کرد: تا وقتی بحث‌های اقتصادی با یخچال مردم همخوانی نداشته باشد و در آزادی‌های مدنی تغییراتی نشود نمی‌توان انتظار انتخابات پرشور را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کنیم از این رو باید تدابیری در این زمینه‌ها انجام شود.

ابوسعیدی با بیان اینکه وظیفه ما فقط گرم کردن تنور انتخابات نیست و باید نانی هم بچسبانیم، افزود: از نظر قانونی باید در حزب خودمان قدرت پیدا کنیم و مشارکت داشته باشیم که بستگی به این دارد شورای نگهبان چگونه عمل کند. 

غلامعلی‌پور از حزب احیاگران تمدن اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش مشارکت موثر و قابل قبولی که پشتوانه نظام است به صرف دعوت نیست و به عملکرد احزاب و مسؤولان است که باید مردم را دلگرم کنند تا پای صندوق بیایند.

وی از تاب‌آوری مردم هم سخن گفت و ابراز داشت: مسؤولان اگر تاب‌آوری مردم را در این دو، سه سال نگه دارند آینده خوبی خواهیم داشت و باید در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کارهایی انجام شود که مردم احساس کنند آینده بهتر خواهد شد.

بداخلاقی‌های انتخاباتی را کنار بگذارید

خانم مرادی از انجمن اسلامی معلمان استان کرمان هم گفت: بی‌اعتمادی لطمه بسیار زیادی به مشارکت در انتخابات می‌زند و اگر جوانان، بانوان و معلمان را جذب نکنیم ضربه می‌خوریم و این در حالی‌ست که وعده‌ها تحقق پیدا نکرده و شان معلمان زیر سوال رفته است و وعده به فرهنگیان حتی در این مدت کوتاه باید عملیاتی شود.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین رعایت عدالت را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه احزاب اصلاح‌طلب بسیار کم هستند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم پای نظام باشیم و ما اصلاح‌طلب‌ها جاهایی بیشتر از شما پای نظام هستیم و خواهیم بود.

مرادی ادامه داد: هر انگی را نخواهید به ما بزنید و هر توهینی را به ما نکنید و افرادی که به‌عنوان اصلاح‌طلب ثبت‌نام می‌کنند را رد نکنید.

وی بیان داشت: مشکلات هست و همه ما مسؤولیم و ۴۴ سال در این نظام کار کردیم بنابراین مشکلات گردن همدیگر نیندازیم و همه احزاب بر اساس قانون آزاد هستند و مقام معظم رهبری هم فاصله‌ای بین احزاب نمی‌گذارند.

مرادی اضافه کرد: گاهی بین اصلاح‌طلب و اصولگرا آنچنان دیواری کشیده می‌شود که جوانان در دانشگاه یا مراکز فرهنگی جرات نمی‌کنند بگویند ما اصلاح‌طلب هستند.

وی بیان داشت: دوری از انحصارگرایی را جدی بگیرید و شما را به خدا انحصارگرایی را کنار بگذارید و این نظام برای همه مردم، بانوان و جوانان است، پس به چه دلیل باید برخی القاب را مختص خودمان بدانیم و بقیه را دور کنیم.

این فعال اصلاح‌طلب اظهار داشت: از بداخلاقی به‌ویژه در مورد بانوان پرهیز شود زیرا این روزها گاهی در سخنرانی‌ها توهین‌هایی به خانم‌ها می‌شود و اگر ناهنجاری‌هایی دیده می‌شود نیاز نیست قشر زیادی از جامعه را زیرسوال ببریم. 

شجاعی از حزب کارگری استان کرمان هم بیان داشت: جامعه کارگری از ضعیف‌ترین افراد جامعه هستند و همیشه همراه نظام بوده‌اند، اما بحث معیشت و درمان را دارند و جامعه کارگری شاغل و بازنشته ما با این گرانی و شرایط اقتصاد با مشکل مواجه هستند.

وی ابراز داشت: ۱۳۲ هزار بازنشسته کارگری تامین اجتماعی در استان کرمان داریم که ۷۰ درصد آنها از ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و باید فکری برای افزایش دستمزدها کرد تا بتوانند زندگی‌شان را تامین کنند و اگر این اتفاق بیفتد جامعه کارگری مشارکت خواهند داشت. 

اصناف در انتخابات می‌توانند کارساز باشند

در عین حال مهدوی از جبهه راه نوین انقلاب اسلامی اظهار داشت: مشارکت در انتخابات همیشه مهم بوده و این بار اهمیت بیشتری دارد و احزاب و تشکل‌ها می‌توانند نقش سازنده در این زمینه داشته باشند.

وی بیان کرد: تشکیلات جامعی مانند اصناف و صنعتگران نقش موثرتر و سازنده‌تری خواهند داشت، زیرا اگر احزاب سیاسی نیم‌نگاهی به پیروزی کاندیدای خود دارند، اما تشکل‌های مردمی صرفا برای اهداف انقلاب و همراه با مردم پار کار هستند. 

مهدوی اضافه کرد: بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی در کرمان داریم که می‌توانند نقش اساسی در افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند زیرا به صورت مستمر در ارتباط با مردم هستند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عقبه و نوع ساختاری که اصناف دارند، کسبه و بازاریان می‌توانند، کارسازی کنند و بایدها و نبایدها را به نحو صحیح در سطح جامعه منتشر کنند و یک بار دیگر در انتخابات امسال شعور سیاسی خود را نمایان کنند.

هنوز دولت رئیسی به خیلی از دستگاه‌های کرمان نرسیده

محبان از جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان کرمان نیز گفت: توصیه ضربه‌ای به فداکار استاندار کرمان دارم و می‌خواهم جوابی هم به افرادی بدهم که به دولت سیزدهم انتقاد می‌کنند و آن این است که هنوز دولت آقای رئیسی به خیلی از دستگاه‌ها ورود نکرده است و مدیران دولت قبل حضور دارند.

وی بیان داشت: دشمن تا دندان مسلح است و این سؤوال مطرح است که ما چه‌کار می‌خواهیم، بکنیم؟ بنابراین همه احزاب می‌توانیم یک بیانیه مشترک در سطح وسیع داشته باشیم و یا اینکه دبیران کشوری احزاب را به استان کرمان دعوت کنیم تا در مراکز علمی و آموزش و پرورش صحبت کنند.

محبان با بیان اینکه احزاب در فضای مجازی فعال هستند، تصریح کرد: بعضی از دوستان به‌عنوان مطالبه‌گر هستند و این کار خوبی‌ست اگر بر اساس دلسوزی باشد.

رقابت انتخاباتی را به رفاقت تبدیل کنیم 

خانم خدادادی از جمعیت اسلامی فرهنگیان اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرماید «حضور در انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی و امتحان الهی است» بنابراین باید رقابت‌های انتخاباتی را به رفاقت‌ها تبدیل کنیم تا زمینه حداکثری ملت را در انتخابات داشته باشیم.

باغخانی از جمعیت ایثارگران استان کرمان هم بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و افزود: ساز و کاری برای تشکیل کمیته سیاسی در سطح استان ایجاد شود تا این کمیته از طرف احزاب به جمع‌بندی برسند.

به احزاب بی‌محلی می‌شود

حسین چناریان از حزب پیشرفت و عدالت استان کرمان نیز یکی دیگر از سخنرانان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که نسبت به احزاب داریم این است که احزاب و تشکل‌ها جایگاهی ندارند و تا زمانی که این نحوه ارتباط و برخورد مشارکت با احزاب باشد این دغدغه وجود دارد.

وی ابراز داشت: سال، سال انتخابات است و مشارکت همه تشکل‌ها و احزاب نشان می‌دهد همه پای کار هستند و احزاب و تشکل‌های ما، توانمندی و ظرفیتی دارند که متناسب با این توانمندی در زمان باقی‌مانده انتخابات آشتی با احزاب و تشکل‌ها شکل گیرد زیرا به احزاب بی‌محلی می شود.

چناریان با اشاره به انتقاداتی که دولت سیزدهم شد، بیان کرد: اینکه شرایط امروز را به گردن این دولت بیندازیم، بی‌انصافی‌ست.

بانوان می‌توانند مشکلات را رفع کنند

خانم گلستانی از حزب احیاگران تمدن اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت بانوان، جوانان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: به‌جای اینکه ظرفیت‌ها را از دست بدهیم باید به بانوان اهمیت بدهیم تا در جامعه دیده شوند و بسیاری از مشکلات را با توان بانوان برطرف کنیم تا مردم با دید باز رای دهند.

مردم پای صندوق رای می‌آیند

حجت‌الاسلام احمد یوسفی از حزب وحدت و همدلی جنوب استان کرمان اظهار داشت: مردم ما کشور، نظام و انقلاب را دوست دارند و پای صندوق رای می‌آیند.

وی بیان کرد: مردم در انتخابات شرکت کردند و رای به تغییر دادند، اما در این مدت تغییری در مدیران استان و شهرستان به وجود نیامده است و باید این را مد نظر داشته باشید که مردم رای به تغییر دادند.

این فعال سیاسی همچنین خواستار اعتماد به جوانان و مشارکت آنها در جلسات شد و افزود: در ماه محرم زیر خیمه امام حسین (ع) یک خانواده‌ایم و ان‌شاءالله این خانواده را حفظ کنیم.

تاکید استاندار کرمان بر تامین سلامت و امنیت انتخابات 

اما استاندار کرمان نیز در جمع‌بندی نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر فعالان سیاسی استان اظهار داشت: بر اصول استوار هستیم و می‌خواهیم کار کنیم، گلایه‌هایی هست که درست است و بعضی نکات را هم قبول دارم.

محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ انتخابات را از اول سال روشن کردند، افزود: چهار مولفه مهم را رهبری برای انتخابات فرمودند که بخشی از آن مانند سلامت و امنیت انتخابات بر عهده ما به عنوان دستگاه اجرایی و بخشی به عهده فعالان سیاسی است.

وی ابراز داشت: امنیت و سلامت انتخابات از وظایف ذاتی و حتمی و تخلف‌ناپذیر ماست و باید سلامت انتخابات تایید شود و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

خدا ما را نبخشد اگر بخواهیم تخلف کنیم

استاندار کرمان تصریح کرد: در امنیت مشکلی نداریم اما باید باز هم کمک کنیم که حتی یک صندوق دچار چالش نشود و به همین علت معاونت سیاسی استانداری کرمان وضعیت ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق رای استان را مشخص کرد و اطلاعات مربوط به آنها رصد شده است و شفاف‌سازی برای سلامت و امنیت و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنند. 

فداکار تصریح کرد: ما به عنوان عوامل اجرایی باید در انتخابات بی‌طرف باشیم، اما این امر به عنوان خنثی بودن نیست زیرا هر کدام از ما به کسی علاقه داریم، اما در حوزه اجرا به صورت شرعی، قانونی و اخلاقی حق نداریم دخالت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بینی و بین‌الله (بین خود و بین خدا) می‌خواهیم، در انتخابات ذره‌ای تخلف نکنیم و خدا نبخشد اگر بخواهیم، تخلف کنیم و به فرمانداران عرض کردم و حتی به بعضی‌ها تذکر داده‌ایم دخالت در انتخابات نکنند تا سلامت و امنیت انتخابات تضمین باشد.

تحمل کنید

استاندار کرمان خطاب به فعالان سیاسی حاضر در این نشست بیان داشت: شما، بزرگان عرصه سیاسی هستید و همه شما سابقه طولانی در عرصه سیاسی دارید و اگر جایی سخت تمام می‌شود، تحمل کنید و گلایه‌ها همیشه وجود داشته است، اما وارد مصداق‌های چالشی نمی‌شوم زیرا بحث آن در اینجا نیست.

فداکار با اشاره به اینکه همه احزاب در ایران رای دارند و تاکنون مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور بوده‌اند و همه در همین سیستم رای آورده‌اند، اضافه کرد: مجلس ما در دوره‌های مختلف نیز تفاوت‌هایی داشته است و در بعضی نگرش‌ها و حوزه‌های مختلف ۱۸۰ درجه اختلاف سیاسی بوده است.

وی بیان داشت: هدف ما، خدمت به مردم است و همه باید وارد این وادی شویم و قله کار ما باید مشارکت باشد زیرا عدد مشارکت مردم در انتخابات در دنیا مهم است.

استاندار کرمان تصریح کرد: همه ما بچه‌های انقلاب هستیم و هیچ‌کس حتی دشمن شک ندارد اگر محوریت ولایت فقیه نبود هیچ‌چیز نمی‌توانست این نظام را در شرایط توفانی حفظ کند.

اصلاح‌طلب و اصولگرا برای مردم فرقی ندارد

فداکار خاطرنشان کرد: مردم ما بهترین هستند و گلایه‌ای از مردم نیست و همیشه، فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و عملکرد ما مسؤولان از این دولت و آن دولت باید مورد نقد و بررسی باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم همه مسؤولان را از اصلاح‌طلب و اصولگرا و دیگران، یکی می‌دانند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز از همه دولت‌ها حمایت کرده‌اند حتی دولت‌هایی ک دچار بحران مشروعیت شدند حمایت کردند زیرا دولت، بخشی از نظام است.

استاندار کرمان بیان داشت: رهبری به دنبال آمدن همه مردم پای صندوق‌های رای هستند و حتی فرمودند اگر من را قبول ندارید برای ایران پای صندوق بیایید.

فداکار عنوان کرد: رای مردم در کشور ما، دکور نیست و رای‌آوردن‌ها و نیاوردن‌های یک فرد در دوره‌های مختلف و بالا و پایین شدن رای افراد در انتخابات‌ها این را تایید می‌کند.

ایجاد کمیته سیاسی با حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

وی اظهار داشت: دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا کمیته ۶ یا هفت نفری را شکل دهند و نتایج جلسات آنها را دستور کار برای جلسات احزاب سیاسی قرار می‌دهیم.

استاندار کرمان همچنین اختلاف سلیقه‌ها را طبیعی دانست و بر رعایت الزامات اخلاقی تاکید کرد و گفت: این حزب به آن حزب توهین نکند و یا حتی نباید در حزبی، یک فرد به فرد دیگر توهین کند و این بی‌اخلاق‌ها خوب نیست. 

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





بزرگان سیاست کرمان پای کار انتخابات آمدند

منبع: فــارس
? بزرگان سیاست کرمان پای کار انتخابات آمدند