برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

فت فتو/کرمان فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: در سالروز شهادت حاج‌قاسم یعنی ۱۳ دی‌ماه اصل برنامه‌های استان مربوط به شهرستان رفسنجان است و برنامه کشوری در قالب یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع فاطمیون برگزار می‌شود. به گزارش فت فتو، سرهنگ محمد پساوند صبح امروز ۲۷ آذر در شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در […]

فت فتو/کرمان فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: در سالروز شهادت حاج‌قاسم یعنی ۱۳ دی‌ماه اصل برنامه‌های استان مربوط به شهرستان رفسنجان است و برنامه کشوری در قالب یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع فاطمیون برگزار می‌شود.

به گزارش فت فتو، سرهنگ محمد پساوند صبح امروز ۲۷ آذر در شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی بزرگوار قرار داریم. ستاد بزرگداشت دومین سالگرد در رفسنجان فعال شده است و سپاه دبیر این ستاد است.

وی افزود: امسال در قالب دهه مقاومت برنامه‌ها در استان برنامه‌ریزی شده و در شهرستان رفسنجان هم از دهم تا شانزدهم هفته مقاومت برگزار می‌شود و کلیه مسئولان برنامه‌هایی که قرار است اجرا کنند را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

فرمانده سپاه رفسنجان با بیان اینکه به‌دنبال مردمی‌کردن برنامه‌ها هستیم که مردم خودجوش پای کار باشند، افزود: در روز شهادت یعنی ۱۳ دی‌ماه اصل برنامه های استان مربوط به  شهرستان رفسنجان است و برنامه کشوری در قالب یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع فاطمیون برگزار می‌شود که امیدواریم برنامه‌ای در شأن شهید سلیمانی برگزار کنیم.

غربالگری تمام کارکنان مس سرچشمه و علوم پزشکی رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه به آخرین وضعیت کرونا در کشور و شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا یکی از اولویت‌های کشور است که خوشبختانه با مدیریت خوبی که در چندماه گذشته به‌ویژه در بحث واکسیناسیون انجام شده است، امروز اولین روزی است که بعد از مدت‌ها نقطه نارنجی و قرمزی در کشور نداریم و شهرستان رفسنجان هم دو هفته‌ای هست که شرایط آن زرد شده است.

احمد جمالی‌زاده افزود: هدف طرح مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات در بستر سامانه امید انجام است و  به‌زودی همه دستگاه‌ها به این سامانه وصل می‌شوند و بر اساس میزان واکسیناسیون، غربال‌گری و بیماری، افراد مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون بحث جدی است، تصریح کرد: سال گذشته در همین زمان حدود ۸۰ درصد میزان رعایت پروتکل‌ها بود و خیلی از جلسات برگزار نمی‌شد و در حال سپری‌کردن پیک سوم با تلفات روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور بودیم و در رفسنجان روزانه بالای ۱۰ نفر تلفات داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال با اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۴۰ درصد است به برکت واکسیناسیون عمومی وضعیت بیماری در کشور کنترل شده است، لذا اولویت نخست ادارات واکسیناسیون باشد و کارمندی نباشد که واکسن نزده باشد.

وی یادآور شد: در بحث کرونا همه دستگاه‌ها همراه باشند و همکای کنند که درگیر ویروس نشوند و در خصوص نوع اُمیکرون اگر غافل شویم و واکسن خود را تکمیل نکنیم ممکن است درگیر شویم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با تاکید بر اینکه کسی که واکسیناسیون را انجام نداده نباید خدمت دریافت کند، خاطرنشان کرد: در مجتمع مس سرچشمه و علوم پزشکی رفسنجان تمامی کارکنان غربال شدند، برای بقیه سازمان ها آمادگی داریم که غربالگری واکسیناسیون انجام شود.

نگاه ویژه به روز «رفسنجان»

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز با اشاره به ۱۸ دی روز رفسنجان، اظهار کرد: امسال نگاه وسیعی به این مسأله داریم و برنامه‌های ویژه‌ای با حضور چندین وزیر و نماینده مجلس از اعضای کمیسیون فرهنگی در رفسنجان برگزار می‌کنیم و از این سفر باید برای حل مشکلات شهرستان بهره ببریم.

حجت‌الاسلام حسین جلالی افزود: مردم‌داری و همدردی با مردم برای حل مشکلات مردم سرلوحه کار مدیران و کارکنان ادارات باشد و نگذاریم مردم دست خالی و ناراضی از یک اداره بیرون بروند.

وی با اشاره به بحث بروکراسی اداری ادامه داد: مردم را نباید در چرخه اداری گرفتار کنیم. باید کمک کنیم راه قانونی پیدا کنیم گره مشکلات باز شود.

انتهای پیام 




برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع:ایـسنا
? برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی