برگزاری کلاس‌های آموزشی تب کریمه کنگو در مناطق روستایی و عشایری شهرستان شهربابک

رئيس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهربابک ضمن سرکشی به مناطق روستایی و عشایری با برگزاری کلاس‌های آموزشی به دامداران توضیحاتی در زمینه نحوه انتقال، عوارض و راه‌های پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو در انسان ارائه می‌دهند. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی […]

رئيس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهربابک ضمن سرکشی به مناطق روستایی و عشایری با برگزاری کلاس‌های آموزشی به دامداران توضیحاتی در زمینه نحوه انتقال، عوارض و راه‌های پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو در انسان ارائه می‌دهند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که بسیار واگیردار است که در دام بیمار علائم مشخصی ندارد.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با بیان اینکه این بیماری از طریق تماس مستقیم با کنه و له کردن آن با دست و یا تماس با بافت، خون و ترشحات بدن دام آلوده به انسان انتقال می‌یابد، افزود: در فصل گرم سال به دنبال ازدیاد تکثیر کنه‌ها انتقال این بیماری از دام به انسان افزایش پیدا می‌کند.
 
مجید اسدی افزود: شهروندان در حین ذبح و تماس با دام در معرض خطر بیماری هستند و با توجه به اینکه هیچ‌گونه واکسنی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری در انسان و دام وجود ندارد، تنها راه پیشگیری، آموزش روش‌هایی جهت کاهش مواجهه با بیماری است. 
 
 
وی ادامه داد: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهربابک ضمن سرکشی به مناطق روستایی و عشایری با برگزاری کلاس‌های آموزشی به دامداران توضیحاتی در زمینه نحوه انتقال، عوارض و راه های پیشگیری از بروز این بیماری در انسان ارائه می‌دهند.
 
اسدی در پایان از دامداران درخواست کرد: با توجه به گرم شدن هوا و ازدیاد انگل‌های خارجی ضمن رعایت مسائل بهداشتی در دامداری نسبت به سم پاشی جایگاه دام‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ شهربابک 




برگزاری کلاس‌های آموزشی تب کریمه کنگو در مناطق روستایی و عشایری شهرستان شهربابک

منبع:آرمـان
? برگزاری کلاس‌های آموزشی تب کریمه کنگو در مناطق روستایی و عشایری شهرستان شهربابک