برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر به مدت سه روز در منطقه ییلاقی درب بهشت جیرفت خبر داد. احمد احمدپور ششم تیرماه در جلسه برنامه‌ریزی‌ برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان، با بیان اینکه در فصل تابستان در مناطق ییلاقی و خوش […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر به مدت سه روز در منطقه ییلاقی درب بهشت جیرفت خبر داد.

احمد احمدپور ششم تیرماه در جلسه برنامه‌ریزی‌ برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان، با بیان اینکه در فصل تابستان در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای جیرفت با جمعیت قابل توجهی از گردشگران روبرو هستیم که ظرفیت خوبی برای حمایت از تولیدات جامعه زنان محسوب می‌شود، گفت: این ظرفیت فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان است که تولیدات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

او زمان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر در شهر  درب بهشت را در راستای تحقق اهداف مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این رویداد معرفی عمده دستاوردهای زنان روستایی و عشایر بعنوان یک‌ اولویت اصلی است که به مدت سه روز  از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه جاری در  شهر درب بهشت برگزار خواهد شد.

درخشش بهره‌برداران صندوق‌های خرد روستایی در سبد غذایی کشور

به گزارش نذیر کرمان، مهدی میجانی مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز هدف از برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان روستایی و عشایر را حمایت از کارگاه‌های کوچک و دستاوردهای خرد زنان روستایی عنوان کرد و گفت: این دستاوردها می‌تواند منشاء اثربخشی در بحث اشتغالزایی و همچنین اقتصاد محلی آن‌جامعه باشد.

وی با برشمردن تولیدات مشاغل خانگی در جنوب کرمان شامل صنایع دستی، تولیدات دامی و زراعی اظهار کرد: یکی از اهداف مرکز ترویج، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان روستایی و عشایر است که به تقویت این مشاغل و اقتصاد محلی کمک می‌کند.

میجانی از فعالیت ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در جنوب کرمان خبر داد و گفت: در جنوب کرمان ۱۱۷ هزار بهره بردار داریم که از این تعداد ۲۳ هزار نفر شامل  زنان روستایی هستند که  در سامانه بهره‌برداران روستایی ثبت شده است.

وی با اشاره به ۲۳ صندوق خرد زنان روستایی فعال در جنوب کرمان گفت: این صندوق ها ۶۲۲ نفر عضو  دارند که در بخش های مختلف فعالیت دارند.

میجانی سهم  جامعه زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان را از تولید سالیانه محصولات زراعی یک میلیون تن اعلام کرد و افزود: از چهار و نیم  میلیون تن تولیدات کشاورزی در جنوب کرمان یک میلیون تن مربوط به حوزه زنان است که سهم زنان در سبد غذایی کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام




برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان