برگزاری رزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج

مهدی بماندشتی از برگزاری رزمایش میدانی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای آمادگی و مقابله با بیماری در این شهرستان خبر داد. به گزارش فت فتو؛ مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با اشاره به این که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک تهدید جدی برای صنعت مرغداری محسوب می شود، گفت: در هفته پدافند غیر عامل این […]

مهدی بماندشتی از برگزاری رزمایش میدانی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای آمادگی و مقابله با بیماری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فت فتو؛ مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با اشاره به این که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک تهدید جدی برای صنعت مرغداری محسوب می شود، گفت: در هفته پدافند غیر عامل این مانور برای ارزیابی و آمادگی گروه های دامپزشکی و هماهنگی با ادارات برای واکنش سریع، کنترل و محدود کردن کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از انتشار بیماری به سایر مرغداری‌ها انجام شد.

وی افزود: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌های به شدت واگیر و خطرناک و مشترک است و پرندگان مهاجر مخزن این بیماری می‌باشند و عامل بیماری را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال می‌دهند.

بماندشتی در مورد توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری گفت: از خرید پرندگان از فروشندگان دوره گرد خودداری و موازین بهداشتی در مواجه با طیور تلف شده و دفن بهداشتی آن‌ها رعایت شود و مرغداران نیز در خصوص رعایت شرایط بهداشتی و دسترسی نداشتن پرندگان مهاجر به سالن‌های پرورش دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/فهرج




برگزاری رزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج

منبع:آرمـان
? برگزاری رزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج