برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر استان کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: راهپیمایی روز قدس در تمامی شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستا‌های کرمان برگزار خواهد شد. حسین انجم شعاع در نشست خبری که امروز به مناسبت روز قدس  در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که در دنیا و جهان امروز دردی برای انسانیت و […]

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: راهپیمایی روز قدس در تمامی شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستا‌های کرمان برگزار خواهد شد.

حسین انجم شعاع در نشست خبری که امروز به مناسبت روز قدس  در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که در دنیا و جهان امروز دردی برای انسانیت و غصه‌ای برای آزادی‌خواهان به‌ویژه مسلمانان راستین است، مسئله فلسطین است.

او می گوید: این مسئله از ۷۴ سال پیش در قلب جهان اسلام اتفاق افتاد و به فرموده حضرت امام (ره) فلسطین پاره تن اسلام است که دشمنان قصد داشتند در این کشور نفوذ کرده و با پیاده کردن توطئه‌ها اسلام و مسلمانان را تحقیر کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: اینکه گفته می‌شود فلسطینی‌ها خودشان با فروختن زمین‌های‌شان مقصر هستند تنها برای انحراف افکار عمومی است و رژیم صهیونیست بخش زیادی از فلسطین را با کشتار و غارتگری تصرف کرد.

به گفته او مسجدالاقصی برای مسلمانان اهمیت فراوانی دارد و خود فلسطین هم سرزمینی اسلامی است؛ بنابراین می‌توان گفت هدف عمده رژیم اشغالگر، ایجاد توطئه برای مسلمانان و اسلام است.

انجم شعاع  گفت: بزرگان ما مانند شهید مطهری همواره مدافع ملت فلسطین بودند و اینکه حضرت امام (ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند به دلیل پای کار آوردن همه مسلمانان بود.

او می گوید: حمایت از قدس، هم از نظر دینی و هم از نظر سیاسی وظیفه ما است؛ از نظر دینی روایتی از پیامبر داریم که بیان کرده‌اند؛ اگر به مسلمانی که به او ظلم می‌شود کمک نکنیم دیگر مسلمان نیستیم، همچنین اگر داخل فلسطین، لبنان و سوریه مقاومت نشود، رژیم اشغالگر مناطق دیگر را نیز اشغال خواهد کرد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان؛ اگر کشور‌هایی مانند کشور‌های عربی در منطقه در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند قدرت مقاومت در مقابل این رژیم را ندارند. از طرفی حکومت‌های این کشور‌ها سرسپرده بوده و  هماهنگ نبودن آن‌ها با آمریکا ساقط شدن حکومتشان را در پی خواهد داشت.

او گفت: در تاریخ اسلام، بیشترین ستیز را یهودیان با اسلام داشتند و در منطقه نیز با مقاومتی که شکل گرفته است و ایران به عنوان پیشکسوت جبهه مقاومت در حال کار هست، اسرائیل به طور کامل در محاصره مقاومت است.

انجم شعاع می گوید: ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم به هر نحو که می‌توانیم از این ملت حمایت کنیم و این امید را داشته باشیم که سرزمین فلسطین به امت اسلامی باز گردد.

 او گفت:  یکی از کار‌هایی که کمک می‌کند، مسئله فلسطین کمرنگ نشود، راهپیمایی روز قدس  است که با حضور مردم در سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان می گوید : راهپیمایی روز قدس در کرمان نیز در تمامی شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها برگزار خواهد شد و مردم با حضورشان حمایت همه‌جانبه خود را از مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

او گفت: این راهپیمایی در کرمان از  ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه از چهارراه توحید (ارگ سابق) آغاز می شود و به سمت مصلای امام علی (ع)، شهر کرمان ادامه دارد. 

به گفته انجم شعاع اجتماع پایانیر راهپیمایی روز قدس در شهر کرمان  در مصلای امام علی (ع) با سخنرانی متکی، وزیر اسبق امور خارجه و استاد دانشگاه برگزار می‌شود.

او می گوید: همچنین برای برطرف‌کردن شبهات مرتبط با قدس و فلسطین، برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مساجد، تکایا و  غیره برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در خصوص سایر برنامه‌ها گفت: ویژه برنامه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین پنج شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح در میدان عاشورا و همچنین ویژه برنامه روز قدس ساعت ۱۸ همان روز در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

به گفته او  برگزاری وبینار در دانشگاه‌ها، سروده‌هایی در زمینه روز قدس، استفاده از ظرفیت فضای مجازی با پخش کلیپ و عکس نوشته، اجرای سرود‌های خیابانی که یکی از آن‌ها به‌ وسیله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در روز راهپیمایی برگزار می‌شود، فضاسازی شهر، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی از دیگر برنامه‌ها ی روز قدس است.

انجم شعاع همچنین شعار امسال روز جهانی قدس را «روز جهانی قدس، محور وحدت امت اسلامی، شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی»  اعلام کرد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا 

فت فتو کرمان کرمان




برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر استان کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر استان کرمان