برگزاری جشن ملی پسته در ۵ نقطه رفسنجان

کرمان- هفتمین جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان شامل شهرهای جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان)، اواخر شهریور برگزار می شود. به گزارش نذیر کرمان، روزهای ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور امسال، به ترتیب در شهرهای جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و […]

کرمان- هفتمین جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان شامل شهرهای جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان)، اواخر شهریور برگزار می شود.

به گزارش نذیر کرمان، روزهای ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور امسال، به ترتیب در شهرهای جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و خانه حاج آقا علی، جشن ملی پسته برگزار می‌شود.

برپایی تورهای گردشگری، معرفی غذاهای سنتی با کاربرد مغز پسته، نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی محصولات محلی از برنامه‌های جنبی این جشن‌ها است.

فرماندار رفسنجان گفت: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان به علت ارزآوری این محصول در رفسنجان است و بخش عمده محصول پسته کشور در ۸۰ هزار هکتار باغ شهرستان رفسنجان تولید می‌شود.

رضایی وجود درخت ۱۵۰۰ ساله پسته و تعدادی درختان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله پسته در رفسنجان را از علل دیگر این ثبت ملی برشمرد و افزود: بیشتر صادرات پسته نیز در رفسنجان و ارقام پسته به نام‌های اکبری، احمد آقایی، اوحدی و رضایی در کشور در ایام قدیم در رفسنجان تولید و به نام‌های افراد مؤثر در فرآوری ارقام نامگذاری شده است.

فرماندار رفسنجان یاد آور شد: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گرفته است و دهم شهریور سال ۱۳۹۵ پسته رفسنجان ثبت ملی شد.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ هزار تن محصول پسته از درختان باغ‌های پسته در رفسنجان برداشت خواهد شد و نوید خوبی برای زدودن برخی آسیب‌های اجتماعی و کاهش نرخ بیکاری، رشد سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال‌ها، رشد تولید و رونق اقتصادی، افزایش ازدواج و فرزندآوری و افزایش نرخ جمعیت خواهد بود.

کد خبر ۵۸۵۳۰۰۰




برگزاری جشن ملی پسته در ۵ نقطه رفسنجان

منبع: مــهر
? برگزاری جشن ملی پسته در ۵ نقطه رفسنجان