برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در انار

شانزدهمین جشنواره قرآنی استان کرمان از ۱۵ دی ماه به میزبانی شهرستان انار کلید خواهد خورد. به گزارش فت فتو از کرمان،  حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت شانزدهمین جشنواره قرآنی استانی مدهامتان با اعلام اینکه این جشنواره از سال ۹۶ […]

شانزدهمین جشنواره قرآنی استان کرمان از ۱۵ دی ماه به میزبانی شهرستان انار کلید خواهد خورد.

به گزارش فت فتو از کرمان،  حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت شانزدهمین جشنواره قرآنی استانی مدهامتان با اعلام اینکه این جشنواره از سال ۹۶ دارای یک دبیرخانه دائمی است که در شهرستان انار قرار دارد به نحو احسن اجرا می‌شود گفت:ما درسطح کشور جشنواره قرآنی مدهامتان را داریم، ولی یک روزه است، اما این جشنواره در شهرستان انار طی ۳ روز برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی وبالا بردن سطح تخصصی جوانان درباره قرآن، بالا بردن اطلاعات عمومی مردم ، حضور کانون فرهنگی و بالابردن انگیزه آن‌ها، کشف شناسایی استعداد‌ها در کانون‌های فرهنگی وقرآنی، آشنایی مردم و مسئولان با ظرفیت‌های قرآنی و نخبگان، رفع اشکال و راهنمایی برای نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: رشته‌های جشنواره قرآنی در بخش خواهران رده سنی ۷ تا ۱۶ سال ترتیل و حفظ جزء ۳۰ در شهرستان انار به صورت ویژه است و در تمام متقاضیان شهرستان در یک رشته می‌توانند شرکت کنند و برادران در رده سنی۷ تا ۱۶ سال در رشته قرائت، اذان و حفظ کل مفاهیم حضور خواهند داشت.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان افزود: ویژه برنامه‌های ما دوره آموزشی با حضور قاریان مطرح است و  ۲۷ میلیون تومان جوایز برای برترین‌های این جشنواره در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام گرجی گفت: ۳۷۵ نفر شرکت کردند در این جشنواره حضور دارند که از این تعداد ۱۶۰ خانم و ۲۱۵ آقا  ثبت نام کرده اند این جشنواره از ۱۵ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود.

 زهرودی فرماندار انار هم با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره یک رخداد مهم در شهرستان انار است افزود: ما ۳۰ موسسه و خانه قرآنی با ۸۰ حافظ کل قرآن در شهرستان انار داریم.

او افزود:علت برگزاری این جشنواره در این ایام این است که در ۱۸ آذر ماه سال ۵۷ مردم شهرستان انار راهپیمایی برای ضد شاه انجام دادند که با نیرو‌های شاهنشاهی درگیر شدند که طی این رخداد ۳ نفر شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند.

زهرودی بیان کرد:اختتامیه جشنواره همراه با برنامه شبی در محضر قرآن در امامزاده محمد(ع) برگزار می‌شود و به هفتاد نفر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ی




برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در انار

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در انار