برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان تا پایان سال‌ جاری

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره روستا و عشایر در این منطقه تا پایان سال جاری به میزبانی جیرفت خبر داد.  حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی امروزهشتم بهمن ماه در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان واگذاری اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی از […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره روستا و عشایر در این منطقه تا پایان سال جاری به میزبانی جیرفت خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی امروزهشتم بهمن ماه در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان واگذاری اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که در این راستا موسسات فرهنگی این مسئولیت را با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارند.

وی معرفی ظرفیت‌های مغفول منطقه را از اهداف اجرای جشنواره‌ها دانست و افزود: این جشنواره نیز از طرح‌های ارائه شده توسط موسسه فرهنگی و هنری تمدن هلیل است که قرار است تا پایان سال در منطقه رمون برگزار شود.

حسینی گفت: در راستای تحقق اجرای عدالت فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و هنری را در تمامی مناطق جنوب کرمان برگزار می‌کنیم تا مردم از این مهم بهره‌مند شوند.

به گزارش نذیر کرمان،  مدیر کل امور عشایری جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در جوامع روستایی، عشایری و شهری باید به آن توجه شود، خرده فرهنگ‌هاست که به فراموشی سپرده شده‌اند.

ناصر احمد یوسفی افزود: تجربه نشان داده وقتی انجام هر کار و برنامه‌ای به مردم واگذار شود، به بهترین شکل ممکن اجرا شده است.

احمد یوسفی عشایر را ظرفیت بسیار خوبی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: تاکنون چندین برنامه فرهنگی و هنری در مناطق مختلف عشایری جنوب کرمان برگزار شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه امور عشایری با تمام توان در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است تا فعالیتی برای مردم انجام شود و در این برنامه نیز از هر ظرفیتی که در مجموعه است برای بهتر برگزار شدن جشنواره استفاده می‌کنیم.

در ادامه بخشدار ساردوئیه نیز گفت: این بخش دارای سه دهستان ساردوئیه، دلفارد و گور است که ظرفیت بی نظیری برای منطقه محسوب می‌شوند.

عباسعلی مسلمی با بیان اینکه ساردوئیه یک سوم وسعت جیرفت را دارد، گفت: بخش ساردوئیه از لحاظ زیرساخت‌ها عقب است اما ظرفیت‌های فرهنگی و هنری زیادی دارد که آماده برگزاری هر نوع برنامه از جمله جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین رصدخانه جنوب شرق کشور در ساردوئیه در حال راه‌اندازی است، عنوان کرد: این منطقه در همه زمینه‌ها از جمله گردشگری، عشایری، صنعتی، معدنی و … ظرفیت‌های بزرگی دارد که در کشور حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: ساردوئیه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری زیادی از جمله راه‌اندازی سینما، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد که می‌طلبد توجه جدی به این منطقه شود.

انتهای پیام




برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان تا پایان سال‌ جاری

منبع: ایـسنا
? برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان تا پایان سال‌ جاری