برگزاری جشنواره حنا برای نخستین بار در رودبارجنوب/امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان است. به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،حجت الاسلام و المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار در مراسم معارفه رییس جهاد کشاورزی رودبارجنوب ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در معیشت مردم شهرستان، برنامه ریزی […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار فت فتو از رودبارجنوب،حجت الاسلام و المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار در مراسم معارفه رییس جهاد کشاورزی رودبارجنوب ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در معیشت مردم شهرستان، برنامه ریزی جهت سطح کشت در این شهرستان و همچنین با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و اهمیت محصول استراتژیک مخصوصاً گندم جنوب استان کرمان توانایی کمک به دولت را داراست.

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب استفاده از متخصصان و کارشناسان خبره در مراکز خدمات، احداث مزرعه نمونه و پایلوت برای تغییر الگوی کشت شهرستان، تعیین و تکلیف ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی،حل مشکل بدهی کشاورزان به بانک، پیگیری سوخت تراکتور شهرستان و همچنین شناسنامه دار کردن زمین های کشاورزی را خواستار شد.

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه انتصاب مدیر جدید جهاد کشاورزی رودبار ضمن قدردانی از زحمات  سعیدی گفت : با توجه به بحران خشکسالی  اولویت ما در منطقه بحث منابع آبی میباشد که با توجه به تغییر اقلیم و اهمیت الگوی کشت مناسب منطقه باید مورد نظر قرار بگیرد.

وی بیان داشت: تولید محصول سالم و همچین رفع تداخل اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که در همین دو ماه با توجه به بررسی پرونده ها که بیشتر از شهرستان های جنوبی بود مقدار زیادی از زمین ها تعیین تکلیف و رفع تداخل شد. 

احمدپور همچنین با توجه به مسائل روز دنیا که امروزه امنیت غذایی در کنار امنیت نظامی یکی از مولفه های اصلی قدرت برای دولت ها تعیین گردیده است، عنوان کرد: امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان و همکاران سازمان جهاد کشاورزی در سطح وزارتخانه و همچنین بدنه سازمان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پایان عنوان کرد: برای اولین بار در اردیبهشت ماه در رودبار جنوب جشنواره حنا در این شهرستان به همت فرمانداری و شورای اداری شهرستان برگزار خواهد شد تا این محصول دارویی و صنعتی به بازارهای داخلی و خارجی معرفی گردد.

گفتنی است، در پایان این برنامه یعقوب مرادی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب منصوب و از زحمات مهندس محسن سعیدی قدردانی شد. 

انتهای پیام/پ




برگزاری جشنواره حنا برای نخستین بار در رودبارجنوب/امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان است

منبع:آرمـان
? برگزاری جشنواره حنا برای نخستین بار در رودبارجنوب/امنیت غذایی کشور مرهون زحمات کشاورزان است