برگزاری برخط دادگاه ها در دستور کار دادگستری کرمان قرار گرفت

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری دادگاه‌های برخط در دادگستری استان کرمان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت السلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای اصل علنی بودن دادرسی و عدم ایجاد مانع برای حضور افراد در جلسات […]

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری دادگاه‌های برخط در دادگستری استان کرمان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت السلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای اصل علنی بودن دادرسی و عدم ایجاد مانع برای حضور افراد در جلسات رسیدگی، دادگستری کل استان کرمان برگزاری جلسات دادگاه‌ها به صورت برخط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ضمن اشاره به اینکه دادگاه‌های الکترونیک موجب اعتماد بیشتر مردم به سیستم قضائی می‌گردد اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم افزایش سرعت و سهولت انجام خدمات قضائی برگزاری دادگاه‌های برخط است که در راستای حداقل حضور فیزیکی شهروندان و جلوگیری از اطاله دادرسی برگزار می‌شود.

حجت السلام حمیدی افزود: موضوع بسیار مهمی که در سند تحول قضائی نیز بر آن تاکید شده است بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و روز دنیا است اما متأسفانه دادرسی‌های الکترونیک بین دادگستری استان کرمان با مددجویان زندان‌های استان ۸۶ درصد است که لازم است تمام جلسات رسیدگی زندانیان به صورت برخط برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد سند تحول قضائی پایه فناورانه دارد عنوان کرد: جلسات رسیدگی برخط با حضور شاکی، متهم، وکلا و دانشجویان به عنوان افراد حاضر در فرآیند دادرسی الکترونیک انجام می‌پذیرد و این امر در جهت حق نظارت عمومی بر کار دستگاه قضائی و تضمین عدالت است.

او تصریح کرد: سالانه حجم ورودی پرونده‌ها افزایش می‌یابد، اما با فراهم شدن امکان برگزاری دادگاه‌های برخط مراجعه حضوری شهروندان کاهش می‌یابد چون بخش زیادی از کارها از طریق دادگاه‌های الکترونیک برخط انجام می‌گیرد.

کد خبر ۵۹۴۴۲۷۰




برگزاری برخط دادگاه ها در دستور کار دادگستری کرمان قرار گرفت

منبع: مــهر
? برگزاری برخط دادگاه ها در دستور کار دادگستری کرمان قرار گرفت