برپایی ۴۸ موکب در دهه مقاومت توسط بانوان کرمانی

مسئول بسیج جامعه‌ زنان استان کرمان گفت: در ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بیش از ۳۰۰ موکب در کرمان برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۸ موکب در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان توسط خواهران اداره می‌شود. اکرم رنجبر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به برنامه‌های […]

مسئول بسیج جامعه‌ زنان استان کرمان گفت: در ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بیش از ۳۰۰ موکب در کرمان برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۸ موکب در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان توسط خواهران اداره می‌شود.

اکرم رنجبر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به برنامه‌های اجرایی کمیته خواهران مکتب شهید سلیمانی در دهه مقاومت گفت: کمیته خواهران یکی از ۱۷ کمیته‌ای است که در برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: امسال در برنامه‌ریزی‌های این کمیته ۱۰ برنامه گنجانده شده است که از جمله این برنامه‌ها برگزاری جشنواره دیوارنویسی و طراحی دیوار‌های مدارس است در این برنامه تمامی مدارس دخترانه و پسرانه با انتخاب طرح و یا خط به‌دلخواه و با مشاوره مدیر مدرسه می‌توانند به اجرای آن بپردازند و در پایان به آثار برگزیده جوایزی داده خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان توضیح داد: برنامه معلمان قاسم‌پرور در سطح شهرستان‌ها با هدف نقش و جایگاه معلم در تربیت افرادی چون شهید سلیمانی و اثرگذاری معلم در تربیت دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

رنجبر به برنامه مادران قهرمان‌پرور اشاره و بیان کرد: این برنامه به‌صورت محله‌ای و مسجد محور اجرا می‌شود، روایان مکتب شهید سلیمانی و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محلات اعزام می‌شوند و به تبیین نقش مادران در تربیت قهرمانانی چون شهید سلیمانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: تجمع دختران تمدن‌ساز از دیگر برنامه‌های ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم است که در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود تا دختران با آرمان‌های همه شهدا و علی‌الخصوص شهید سلیمانی تجدید بیعت کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان به راه‌اندازی موکب در دهه مقاومت اشاره کرد و گفت: در ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بیش از ۳۰۰ موکب برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۸ موکب در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان توسط خواهران اداره می‌شود که اغلب این موکب‌ها در قالب فرهنگی فعالیت می‌کنند.

رنجبر بیان کرد: مجموعه کمیته خواهران مکتب شهید سلیمانی، بسیج جامعه زنان و معاونت تعلیم و تربیت سپاه تصمیم گرفتند که در دهه مقاومت ختم قرآن جهت هدیه به روح شهدا و شهید سلیمانی برگزار شود از این رو دوست‌داران قرآن می‌توانند با مراجعه به فضای مجازی، هیئت‌های قرآنی و منزل به این جمع بپیوندند.

وی روایت‌گری در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت معرفی کرد و توضیح داد: در راستای اجرای این برنامه در صبحگاه‌ِ مدارس راویان با حضور در مدارس به روایت‌گری مکتب شهید سلیمانی خواهند پرداخت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان به برنامه پیوند فاطمی اشاره کرد و گفت: جشن میلاد حضرت زهرا(س) و پیوند ۵۰ زوج جوان در کرمان و ۱۵۰ زوج در سراسر استان کرمان در ۱۱ دی‌ماه برگزار می‌شود، این جشن در شهر کرمان در سالن شهدای کارگر از ساعت ۱۸ تا ۲۰: ۳۰ برگزار می‌شود. 

رنجبر در پایان عنوان کرد: در شب میلاد حضرت زهرا(س) در حسینیه ثارالله شهر کرمان، برنامه ملی و محوری کمیته خواهران با عنوان اجلاسیه ملی تجلیل از مادران و همسران شهدای سراسر کشور برگزای می‌شود.

انتهای خبر/پسند




برپایی ۴۸ موکب در دهه مقاومت توسط بانوان کرمانی

منبع:آرمـان
? برپایی ۴۸ موکب در دهه مقاومت توسط بانوان کرمانی