برپایی «موکب هنر» کرمان به مدت ۹ روز در پارک مادر

اعضای موکب هنر کرمان از برپایی این موکب از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ مرداد ماه در پارک مادر شهر کرمان خبر دادند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ظهر امروز نشست خبری دومین دوره موکب هیئت هنر کرمان  در محل حوزه هنری استان کرمان با حضور جمعی از اعضای مرکزی موکب هنر […]

اعضای موکب هنر کرمان از برپایی این موکب از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ مرداد ماه در پارک مادر شهر کرمان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ظهر امروز نشست خبری دومین دوره موکب هیئت هنر کرمان 

در محل حوزه هنری استان کرمان با حضور جمعی از اعضای مرکزی موکب هنر کرمان برگزار شد.
 
مهلا میرزایی با بیان اینکه هیئت موکب هنر کرمان وابسته به نهادی نیست و هنرمندان همدل دور هم جمع شده‌اند، گفت: شروع فعالیت موکب هنر کرمان از طریق کارگاه‌های تولید محور بود که در این کارگاه‌ها هنرمندان شناسایی شدند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: هدف از ایجاد و شکل‌گیری موکب هنر این است تا مفاهیم دینی را با زبان هنر نشان دهیم.

این کارشناس ارشد گرافیک با اشاره به برپایی موکب هنر کرمان در پیاده‌روی اربعین سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰ نفر از هنرمندان در موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین در زمینه پرچم‌های عهد، عکاسی، کاراکترسازی و غیره فعالیت می‌کردند.

 

امین شجاعی از دیگر هنرمندان فعال در موکب هنر کرمان در این نشست عنوان کرد: همواره این دغدغه وجود داشت که نقش هنرمندان به عنوان کسانی که در بوم و زیست هنر تنفس می‌کنند، چیست؟ و اینکه چگونه می‌توانیم هنرمندان و هنر را به دریای بیکران اباعبدالله علیه‌السلام وصل کنیم و محلی را برای هنر انقلابی داشته باشیم.

این کارشناس فیلم‌سازی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: مسائل عنوان شده از اصلی‌ترین دغدغه‌ها بود و به مدد الهی توانستیم این دغدغه به منصه ظهور برسانیم و موکب هنر را توانستیم ایجاد کنیم که البته در تلاش هستیم، این موکب را به هیئت هنر تبدیل کنیم.

وی ابراز کرد: امسال در رادیو موکب در موکب هنر کرمان، مجریان شناخته شده و عنوان‌دار صدا و سیما حضور خواهند داشت، همچنین شاعره‌ها، نویسندگان و افرادی درگیر نمایش در برنامه امسال حضور دارند تا هنرمندان را درگیر کشتی عظیم سیدالشهدا علیه‌السلام کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه ۱۵عضو جزو اعضای مرکزی موکب هنر کرمان هستند و ۱۰۰ نفر در موکب هنر ارائه خدمات خواهند داشت، تصریح کرد: ما آغازگر این مسیر هستیم و هنرمندان با حضور در موکب هنر می‌خواهند خلق اثر خواهند داشت.
 

رقیه جدیدالاسلامی در این نشست گفت: سال گذشته ۶ غرفه در پارک مادر فعال بود و امسال در تلاشیم تعداد غرفه‌ها را به ۱۲ غرفه افزایش دهیم، سال گذشته با برپایی موکب هنر بازخورد که از مردم گرفتیم خوب بود 
این کارشناس گرافیک در خصوص اهم فعالیت‌ غرفه اظهار کرد: غرفه عکاسی و مهر لینو خواهیم داشت، پرچم عهد را داریم که مردم با اثر انگشت، پرچم عهد را تکمیل می‌کنند و سال گذشته پرچم‌ها را در مسیر پیاداه‌روی اربعین قرار دادیم.

وی برپایی غرفه تصویرسازی مناسب کودک و نوجوان، غرفه نگارگری، طراحی نشان کتاب،غرفه رادیو موکب، خوشنویسی و مهر برجسته را از جمله غرفه‌های فعال در موکب هنر بیان کرد.

 
سید محمدحسین صابری نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هنرمند در موکب هنر کرمان اظهار کرد: موکب هنر کرمان از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ مرداد ماه از ساعت  ۱۸ تا ۲۱ برپا خواهد شد.

انتهای خبر/م




برپایی «موکب هنر» کرمان به مدت ۹ روز در پارک مادر

منبع:آرمـان
? برپایی «موکب هنر» کرمان به مدت ۹ روز در پارک مادر