برندسازی "پته کرمان" برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود

نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی گفت: باید به بازارهای جهانی و محصولات جدید فکر کنیم و هدف فقط تولید نباشد و برندسازی پته برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود. مریم جلالی پیش از ظهر امروز ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان اظهار کرد: رنگ دادن به زندگی […]

نذیر کرمان/کرمان معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی گفت: باید به بازارهای جهانی و محصولات جدید فکر کنیم و هدف فقط تولید نباشد و برندسازی پته برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود.

مریم جلالی پیش از ظهر امروز ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان اظهار کرد: رنگ دادن به زندگی در پته حرف اصلی را می‌زند.

وی با یادآوری مراحل قدرت جهان (جهان گشایی، جهان‌داری، جهان‌بانی و اطلاعات) بیان کرد: قدرت امروز در جهان آرایی است و آرایش جهان به دست فرهنگ است و آرایش جهان به دست زنان است که به زندگی رنگ می‌دهند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در خانواده، مادران مدیران تولید اخلاق، تربیت و ثروت هستند. در راستای جهان آرایی باید با یکدیگر همدل و متحد باشیم.

وی با بیان این مطلب که اشتغال و تولید فقط برداشت از منابع نیست بلکه بهره‌وری و کار مفید است، تصریح کرد: بخش خصوصی راهگشای اقتصاد ایران و جهان است و منافع فردی و بخشی باید در خدمت منافع ملی باشد.

جلالی با اشاره به فرابخش بودن میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در دنیای شبکه‌ای همه به هم ارتباط دارند بنابراین نیاز به چسب فرهنگی داریم تا همه عناصر نامتناجس(ارتباط محیط زیست، اقتصاد، صنعت و … به میراث فرهنگی) را به هم وصل کند.

وی پیوند نسلی را بزرگترین دستاورد صنایع دستی دانست و تاکید کرد: جوانان هنرمند ما آینده را می‌سازند و “آرام‌های” (مادر پته ایران) آینده ایران خواهند شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: صنایع دستی و میراث فرهنگی شغل نیست بلکه شوق است. بدون انگیزه نمی‌توان از فرصت‌های طلایی استفاده کرد. بین کار دل و کار معمولی تفاوت است.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد و افزود: باید به بازارهای جهانی و محصولات جدید فکر کنیم و هدف فقط تولید نباشد و برندسازی پته برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود و این رویداد کارآفرینی پته سیرجان باید جریان داشته باشد.

جلالی با تاکید بر این‌که تولیدات و بسته‌بندی محصولات مطابق سلیقه بازار باشد، بیان کرد: صنایع دستی می‌تواند ما را از نفت بی نیاز کند. باید از صنایع دستی بهره اقتصادی ببریم و به معیشت عزت آفرین کمک کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: سردار به همه ما یاد داد که سرباز بودن واقعاً کشورگشایی نیست بلکه فتح دلهای همه است و این همان آرایش جدید جهان است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد کرد: رویداد کارآفرینی گلیم نیز برگزار شود و خوشه اقتصادی گلیم شکل بگیرد.

انتهای پیام




برندسازی "پته کرمان" برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود

منبع: ایـسنا
? برندسازی "پته کرمان" برای حضور در بازارهای جهانی انجام شود