برنامه زمانبندی خاموشی برای مشترکین خانگی نداریم/ علت خاموشی افزایش فشار بار و مصرف است

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: متاسفانه با افزایش دمای هوا، گرمای حاصله سبب افرایش فشار بار ترانس‌های توزیع برق شده و آن‌ها را از مدار خارجی می‌کند. سیدجواد افضلی حسینی‌ در گفتگو با «نذیر کرمان» در خصوص قطعی‌های مکرر برق عنوان کرد: متاسفانه با افزایش دمای هوا، […]

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: متاسفانه با افزایش دمای هوا، گرمای حاصله سبب افرایش فشار بار ترانس‌های توزیع برق شده و آن‌ها را از مدار خارجی می‌کند.

سیدجواد افضلی حسینی‌ در گفتگو با «نذیر کرمان» در خصوص قطعی‌های مکرر برق عنوان کرد: متاسفانه با افزایش دمای هوا، گرمای حاصله سبب افرایش فشار بار ترانس‌های توزیع برق شده و آن‌ها را از مدار خارجی می‌کند.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت توزیع شمال کرمان افزود: برای مشترکین تجاری و مسکونی اصلا برنامه زمانبندی خاموشی نداریم اما آنچه رخ می‌دهد و سبب خاموشی می‌شود حاصل مسائل فنی است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته شدت بار به حدی بالا رفته است که برخی از ترانرس‌های فوق‌توزیع از لحاظ فنی دچار مشکل شده  و یا خط ۱۳۲ بار بالا رفته و آلارم اخطار داده است و همین امر سبب خاموشی برای مدت زمان نیم تا دو ساعته شده است.

حسینی در پاسخ به اینکه چرا برخی از مناطق وقتی دچار خاموشی می‌شوند، تلفن گویا علت و زمان وصل شدن را عنوان نمی‌کند، گفت: وقتی به ترانس فوق توزیع، فشار بار وارد شود ناخواسته از مدار خارج می‌شود که مدت زمان کوتاهی هم طی می‌کند تا دوباره به مدار برگردد، بنابراین این موارد نقص فنی تا زمان نشان دادن کاهش بار اعلام نمی‌شود زیرا به محض کاهش بار و قطع آلارم اخطار خاموشی اصلاح می‌شود.

مدیر امور دیسپاچینگ اعلام کرد: اعلام مناطقی که دچار خاموش هستند در سامانه ۱۲۱ متعلق به سرقت سیم است که مدت زمان بیشتری برای رفع مشکل خاموشی نیازمند است بنابراین اعلام ‌می‌شود که به زودی برق به مدار بر نمی‌گردد و در سامانه زمان و منطقه دچار مشکل اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: ما خاموشی و برنامه زمانبندی نداریم بنابراین وجود خاموشی بدون اعلام قبلی که طی چند روز گذشته رخ داده‌ است، به علت افزایش بار و مصرف بود که در قسمت فوق توزیع برق اختلال ایجاد کرد و یک خاموشی مقطعی را به وجود آورد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: با ادارات و شرکت‌های پرمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نکنند و میزان کاهشی که مصوب شده است را انجام ندهند، برخورد جدی خواهد شد و اگر بعد از تذکر و اخطار اول همچنان پرمصرف باقی بمانند برق آن‌ها به صورت هوشمند قطع خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی




برنامه زمانبندی خاموشی برای مشترکین خانگی نداریم/ علت خاموشی افزایش فشار بار و مصرف است

منبع:آرمـان
? برنامه زمانبندی خاموشی برای مشترکین خانگی نداریم/ علت خاموشی افزایش فشار بار و مصرف است