برق گرفتگی با کولرهای آبی را جدی بگیرید

معاون پیشگیری آتش‌نشانی کرمان گفت: همه ساله شاهد برق گرفتگی ناشی از بی توجهی به رعایت مسائل ایمنی در کولرهای آبی هستیم. محمدعلی مهرابی گفت: نصب و راه‌اندازی کولر آبی باید به وسیله سرویس‌کار مجاز انجام شود و مطالعه دفترچه راهنمای کولر نیز ضروری است. او می‌گوید: هرساله تعداد زیادی از هموطنان به‌علت رعایت نکردن […]

معاون پیشگیری آتش‌نشانی کرمان گفت: همه ساله شاهد برق گرفتگی ناشی از بی توجهی به رعایت مسائل ایمنی در کولرهای آبی هستیم.

محمدعلی مهرابی گفت: نصب و راه‌اندازی کولر آبی باید به وسیله سرویس‌کار مجاز انجام شود و مطالعه دفترچه راهنمای کولر نیز ضروری است.

او می‌گوید: هرساله تعداد زیادی از هموطنان به‌علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولر‌های آبی دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد، افراد به‌علت بی‌تجربگی برق را قطع نمی‌کنند و دچار برق‌گرفتگی می‌شوند، گفت: هنگام سرویس باید کولر حتماً خاموش باشد و شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر، دلیل بر برق‌دار نبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان باید حتماً برق ساختمان قطع شود.

مهرابی با تأکید بر ضرورت کنترل مسیر انشعاب جریان برق و سیم‌کشی کولر و اطمینان از سالم بودن آن، گفت: در مواقع ترک منزل در مدت‌زمان طولانی و مسافرت حتماً جریان برق و آب کولر قطع شود.

او با اشاره به لزوم نصب فیوز مناسب در کولرها، گفت: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه در نصب کولر‌ها باید دقت شود که خطر سقوط نداشته باشد، می‌گوید: برای جلوگیری از آتش‌سوزی، کولر‌ها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.

فت فتو کرمان کرمان




برق گرفتگی با کولرهای آبی را جدی بگیرید

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? برق گرفتگی با کولرهای آبی را جدی بگیرید