برق کرمان، رتبه برتر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع/ برنامه‌ریزیِ تولید ۴۲۰۰ مگاوات

نذیر کرمان/کرمان مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: این شرکت در دومین همایش توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور موفق به کسب رتبه “شرکت برتر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع” شد. محمدرضا پورغریب‌شاهی امروز اول مردادماه در این رابطه اظهار کرد: مشترکین صنعتی شرکت برق منطقه‌ای […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: این شرکت در دومین همایش توسعه دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور موفق به کسب رتبه “شرکت برتر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع” شد.

محمدرضا پورغریب‌شاهی امروز اول مردادماه در این رابطه اظهار کرد: مشترکین صنعتی شرکت برق منطقه‌ای کرمان در احداث نیروگاه به صورت حرارتی و تجدید پذیر در کشور پیشگام هستند.

وی افزود: پیرو تصویب ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن مبنی بر لزوم احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، صنایع کشور موظف هستند از ابتدای سال جاری، حداقل یک درصد از مصرف انرژی مصرفی خود را از طریق ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند و یا اضافه بهای برق مصرفی بر اساس نرخ برق تجدیدپذیر از سال جاری اعمال می‌شود و سالانه تا پنج سال یک درصد به میزان انرژی تامین شده از طریق تجدید پذیر افزوده خواهد شد.

مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف و وصول درآمد شرکت برق منطقه‌ای کرمان در ادامه بیان کرد: پس از برگزاری جلسات و گفتگوهای متعدد با صنایع از مرداد سال ۱۴۰۰ و در اولین دوران محدودیت‌های ناشی از ناترازی تولید و مصرف برق، خوشبختانه مشترکین صنعتی استان کرمان سرمایه‌گذاری در زمینه احداث نیروگاه را به عنوان اولویت‌های خود قرار دادند.

وی افزود: این امر منجر به اخذ پروانه احداث نیروگاه در گستره استان کرمان، در بخش حرارتی به میزان ۲۸۰۰ مگاوات و در بخش تجدید پذیر(خورشیدی و بادی) به میزان بیش از ۱۴۰۰ مگاوات شد.

پورغریب‌شاهی گفت: از ظرفیت یاد شده تا کنون ۲۵۰ مگاوات در بخش حرارتی در مدار قرار گرفته و بررسی پیشرفت احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر مذکور حاکی از در مدار قرار گرفتن حداقل ۸۰ مگاوات از ظرفیت آن تا پایان سال ‌جاری است.

وی بیان کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین دو وزارتخانه نیرو و صمت، در صورت احداث نیروگاه حرارتی توسط مشترکین، به میزان ۱۰۰ درصد ظرفیت آن، از محدودیت‌های دوران محدودیت کاسته می‌شود و در صورت احداث نیروگاه تجدیدپذیر به میزان ۱۳۰ درصد ظرفیت از معافیت مدیریت مصرف برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام




برق کرمان، رتبه برتر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع/ برنامه‌ریزیِ تولید ۴۲۰۰ مگاوات

منبع: ایـسنا
? برق کرمان، رتبه برتر در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع/ برنامه‌ریزیِ تولید ۴۲۰۰ مگاوات