برق خورشیدی، سیاه چادر ۲۰ خانوار عشایری شهربابک را روشن کرد

کرمان – فت فتو – معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: ۲۰ خانوار عشایری شهرستان شهربابک با نصب و توزیع ۲۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل از نعمت برق‌ برخوردار شدند. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان […]

کرمان – فت فتو – معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: ۲۰ خانوار عشایری شهرستان شهربابک با نصب و توزیع ۲۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل از نعمت برق‌ برخوردار شدند.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، رسول عبداللهی در حاشیه افتتاح طرح برق رسانی به عشایر شهربابک افزود: برای تامین این تعداد سامانه خورشیدی برای شهربابک ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی سیار نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای اجرا در سال ۱۴۰۰ خریداری شده که تا پایان امسال تحویل عشایر کوچ‌رو شمال استان کرمان خواهد شد.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: سامانه های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ۴۰ ساله صنعت برق در طرح توسعه و اصلاح سیستم برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال کرمان تاکید کرد: برق رسانی به ۱۸۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال این استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در طرح روشنایی، بزودی ۱۰۰ سامانه خورشیدی از اعتبارات سال ۱۳۹۹ و ۸۰ سامانه خورشیدی از اعتبارات سال جاری با هماهنگی امور عشایر کرمان به خانوار های عشایری شمال این استان تحویل می شود.

وی بیان کرد: هزینه نصب هر پنل خورشیدی قابل حمل در هر یک از چادرها و آلاچیق های عشایری میانگین ۹ میلیون تومان است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت توزیع برق و امور عشایر استان کرمان، ۹۰ درصد از این هزینه توسط این شرکت و ۱۰ درصد نیز به عنوان خودیاری توسط عشایر تامین می شود.  

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شمال استان افزود: در واگذاری پنل خورشیدی اولویت اول با عشایری است که در هیچ یک از مناطق اسکان (سردسیری و گرمسیری) برق ندارند یا دو سر کوچ هستند که در این خصوص ۱۸۰ خانوار عشایری فاقد برق شناسایی و به این شرکت معرفی شده اند.

آیین افتتاح طرح برق رسانی به خانوارهای عشایر کوچ رو شهربابک با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان محلی و مجری برق روستایی در منطقه میمند این شهرستان برگزار شد.  
 




برق خورشیدی، سیاه چادر ۲۰ خانوار عشایری شهربابک را روشن کرد

منبع:ایرنـا
? برق خورشیدی، سیاه چادر ۲۰ خانوار عشایری شهربابک را روشن کرد