برداشت سیب زمینی طرح استمرار در عنبرآباد

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب؛ امسال کشاورزان عنبرآبادی سیب زمینی بیشتری در طرح استمرار از مزارع خود برداشت می‌کنند و به بازار‌های هدف می‌فرستند. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، طاهری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه دوم دیماه در شهرستان عنبرآباد آغاز و تا پایان […]

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب؛ امسال کشاورزان عنبرآبادی سیب زمینی بیشتری در طرح استمرار از مزارع خود برداشت می‌کنند و به بازار‌های هدف می‌فرستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، طاهری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: برداشت سیب زمینی طرح استمرار از نیمه دوم دیماه در شهرستان عنبرآباد آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی طرح استمرار امسال بیش از ۱۶۰۰هکتار و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب متوسط عملکرد در هر هکتار ۳۵تُن است.

طاهری بیان کرد: امسال بیش از ۴۸هزار تُن سیب زمینی از مزارع عنبرآباد تا پایان اسفند برداشت و به نقاط مختلف کشور ارسال خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: با توجه به سلامت محصولات تولیدی باید کشاورزان برای دریافت گواهی سلامت اقدام کنند که محصول استاندارد باشد

وی افزود: همچنین کشت بهاره این محصول در سطح شهرستان آغاز شده و تا کنون بیش از ۲هزار هکتار محصول سیب زمینی کشت شده و از اواخر فرودین ماه قابل برداشت است.

طاهری گفت:اگر واردات سیب زمینی انجام شود با هزینه ها بالایی که کشت سیب زمینی دارد به ضرر کشاورزان منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طرح دوم کشت بهاره الگوی کشت رعایت نشده گفت:سال اینده در طرح بهاره محصول بیشتری در شهرستان تولید خواهد شد.

طاهری بیان داشت:بخشی از محصول تولیدی توسط کشاورزان بزرگ در سردخانه ها بعنوان سیب بذری ذخیره می شود تا سال اینده کاشت شود.




برداشت سیب زمینی طرح استمرار در عنبرآباد

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? برداشت سیب زمینی طرح استمرار در عنبرآباد