برداشت سنگ کلیه شاخ گوزنی باجراحی نفرولیتوتومی در فاریاب

محمد بیانی مقدم گفت: سنگ های کوچک کلسیمی به علت عدم مراجعه وعفونت های مکرر درطول زمان در کلیه ها بزرگ شده و تبدیل به سنگ های شاخ گوزنی می شوند که بیمارستان ما قابلیت این نوع عمل ها را در شهرستان فاریاب دارد. به گزارش فت فتو؛روز گذشته سنگ کلیه شاخ گوزنی باجراحی نفرولیتوتومی […]

محمد بیانی مقدم گفت: سنگ های کوچک کلسیمی به علت عدم مراجعه وعفونت های مکرر درطول زمان در کلیه ها بزرگ شده و تبدیل به سنگ های شاخ گوزنی می شوند که بیمارستان ما قابلیت این نوع عمل ها را در شهرستان فاریاب دارد.

به گزارش فت فتو؛روز گذشته سنگ کلیه شاخ گوزنی باجراحی نفرولیتوتومی در بیمارستان ۱۲ فروردین، از کلیه سمت راست  مردی ۳۵ ساله برداشته شد.

محمد بیانی مقدم رئیس بیمارستان ۱۲ فروردین ضمن تائید این خبر گفت: این بیمارستان با دارا بودن دو متخصص اورولوژی مجرب و امکانات جراحی های جنرال همواره قابلیت انجام  عمل های جراحی بزرگ را داشته است.

وی افزود: پیش از این نیز خروج سنگ های بزرگ کلیه از نوع شاخ گوزنی نیز توسط دیگر متخصصان این مرکز انجام شده بود.

ابوذر تاجیک صفا جراح کلیه و مجاری اداری که این عمل مهم را انجام داده است، گفت: سنگ های کلیه شاخ گوزنی یا قاتل بیرحم کلیه، سنگ هایی هستند که در لگنچه کلیه و تمامی حفرات آن تشکیل می شوند و باعث نارسایی کلیه می شوند و سنگ های کوچک کلسیمی، به علت عدم مراجعه و عفونت های مکرر در طول زمان بزرگتر شده و تبدیل به سنگ های شاخ گوزنی می شوند.

وی  تاکید کرد: بین اندازه سنگ و علامتدار شدن آن رابطه معکوس وجود دارد ، یعنی هر چه سنگ کوچکتر باشد درد و ناراحتی ناشی از آن بیشتر است و سنگ های بزرگتر بعلت درد کمتر و گاها بی علامت بودن به صورت خاموش باعث از کارافتادن کلیه افراد  می شوند.

این متخصص کلیه و مجاری اداری تاکید کرد، تنگی محل اتصال حالب به لگنچه کلیه در صورتی که درمان نشود می تواند منجر به از دست رفتن دائمی عملکرد کلیه ها و یا بروز سنگ کلیه و ایجاد عفونت در کلیه آسیب دیده شوند.

انتهای پیام/پناهی




برداشت سنگ کلیه شاخ گوزنی باجراحی نفرولیتوتومی در فاریاب

منبع:آرمـان
? برداشت سنگ کلیه شاخ گوزنی باجراحی نفرولیتوتومی در فاریاب