برداشت بیش از ۱۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه پیش بینی کرد، تا پایان فصل بیش از هزار و ۸۰۰ تن محصول از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، پور عبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت خرما در شهرستان ارزوئیه از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های […]

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه پیش بینی کرد، تا پایان فصل بیش از هزار و ۸۰۰ تن محصول از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، پور عبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت خرما در شهرستان ارزوئیه از سطح قریب به ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز  شده است و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه به طور متوسط از هر هکتار ۴.۵  تا ۵ تن محصول از باغات بارور شهرستان، برداشت می شود، پیش بینی کرد: تا پایان فصل بیش از هزار و ۸۰۰ تن محصول تولید شود.

پور عبدالله افزود: ارقام خرمای موجود در شهرستان را شامل آل مهتری (ارقام زودرس)، خاصوئی، کلوته، شاهانی، مضافتی، خنیزی، کبکاب، زاهدی، مرداسنگ و پیارم (رقم دیررس) دانست و افزود: در حال حاضر هرکیلوگرم خرمای تولیدی بسته به نوع رقم به قیمت  ۳۵ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

او تصریح کرد: برداشت خرما سنتی و با نیروی کارگری انجام می‌شود و عمده محصول شهرستان به وسیله واسطه‌ها به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، چالش‌ها و مشکلات خرماداران شهرستان را، نبود سردخانه وکارگاه‌های فرآوری و بسته بندی این محصول، کمبود ارقام نامناسب و گرده هنگام باردهی، قیمت بالای پاجوش ارقام تجاری و نبود جایگاه و مکان مناسب برای خرید و فروش این محصول نام برد.

انتهای پیام/ب




برداشت بیش از ۱۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های ارزوئیه

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? برداشت بیش از ۱۸۰۰ تن خرما از نخلستان‌های ارزوئیه