برخی ساکنان شهرک سیدی کرمان آب ندارند

کرمان – طبق اعلام ساکنان شهرک سیدی در برخی از مناطق این شهرک از هفته گذشته آب قطع و یا افت شدید فشار آب ایجاد شده است. فت فتو – گروه استان‌ها: افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب برخی از مناطق شهر کرمان را با مشکل افت شدید فشار آب مواجه کرده است که […]

کرمان – طبق اعلام ساکنان شهرک سیدی در برخی از مناطق این شهرک از هفته گذشته آب قطع و یا افت شدید فشار آب ایجاد شده است.

فت فتو – گروه استان‌ها: افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب برخی از مناطق شهر کرمان را با مشکل افت شدید فشار آب مواجه کرده است که از جمله این مناطق ساکنان خیابان ذوالفقار در شهرک سیدی شهر کرمان است.

شهرک سیدی در ابتدای جاده کوهپایه است که اکثراً محل سکونت خانوارهای کم برخوردار شهر کرمان محسوب می‌شود که جدا شدن این شهرک توسط کمربندی و دوری آن از بدنه شهر موجب فقر زیر ساختی در زمینه‌های مختلف شده است.

محله‌ای کم برخورد که با افت فشار آب روبرو شد

این شهرک که در گذشته جزو مناطق حاشیه‌ای کرمان محسوب می‌شد طی سالهای اخیر جزو محدوده شهری و روستایی لحاظ شده اما به دلیل قرار گرفتن در انتهای سیستم توزیع آب در تابستان با مشکل افت شدید فشار آب مواجه می‌شود.

برخی از ساکنان شهرک سیدی <a href=کرمان آب ندارند” height=”377″ src=”https://media.mehrnews.com/d/2020/06/24/3/3484548.jpg” width=”620″>

طبق اعلام ساکنان شهرک در کنار افت فشار آب در این شهرک در محله ذوالفقار از یک هفته قبل آب قطع و مردم برای تأمین آب به ناچار توسط ظرف‌های پلاستیکی از سایر مناطق شهر به این منطقه آب منتقل می‌کنند که موجب اختلال در روند عادی زندگی مردم شده است.

مردم این منطقه در این چند روز حیران و سرگردان شده‌اند، ساکنان این خیابان از محروم‌ترین مردم کرمان هستند و نباید با مردم اینگونه رفتار شود

نکته جالب توجه اینکه ساکنان این منطقه که تعداد قابل توجهی از ساکنان شهرک سیدی را تشکیل می‌دهند در اوج گرمای کرمان برای تأمین آب با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و این مشکل در سنوات گذشته به این شکل کم سابقه بوده است.

محمد یکی از ساکنان این منطقه می‌گوید: اگر ما در خارج از محدوده شهری قرار داریم چطور تا هفته گذشته آب داشتیم و به مردم انشعاب برق و آب قانونی داده شده است.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم در این خیابان و کوچه‌های اطراف زندگی می‌کنند، زن و بچه‌های مردم با مشکل مواجه شده‌اند، مردم برای نماز خواندن و ظرف و استحکام هم آب ندارند.

مردم برای تأمین آب سرگردان شده‌اند

وی گفت: مردم این منطقه در این چند روز حیران و سرگردان شده‌اند، ساکنان این خیابان از محروم‌ترین مردم کرمان هستند و نباید با مردم اینگونه رفتار شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم در همین خیابان مستأجر هستند، اگر مردم فقیر و محروم نبودند در اینجا زندگی نمی‌کردند و از مسئولان می‌خواهیم حداقل‌های زندگی را تأمین کنند.

برخی از ساکنان شهرک سیدی <a href=کرمان آب ندارند” height=”400″ src=”https://media.mehrnews.com/d/2021/05/02/3/3756553.jpg” width=”600″>

حسن دیگر ساکن این منطقه می‌گوید: یک هفته است در خانه آب نداریم و به ناچار از مناطق دیگر شهر دبه دبه آب می‌آوریم و با حداقل‌های ممکن زندگی می‌کنیم در این یک هفته کسی به داد ما نرسیده و کسی به اینجا سر نزده است.

اکثر مردم این خیابان کنتور دارند و فیش آب برای آنها صادر می‌شود اما عملاً آبی برای مصرف وجود ندارد

وی ادامه داد: اکثر مردم این خیابان کنتور دارند و فیش آب برای آنها صادر می‌شود اما عملاً آبی برای مصرف وجود ندارد.

مدیرکل آبفای شهرستان کرمان در این خصوص می‌گوید: این خیابان خارج از محدوده شهری و روستا است و انشعاب مجاز در این مناطق وجود ندارد و ساخت و ساز در این منطقه فاقد مجوز می‌باشد به همین دلیل با مشکل تأمین آب مواجه شده است.

مردم کرمان در مصرف آب صرفه جویی کنند

حمید رضا فروغی گفت: برای تأمین آب این منطقه از آبرسانی سیار استفاده می‌شود.

سعی ما بر این است که حداقل چند ساعت در روز آبرسانی را انجام دهیم و برای حل مشکل مردم در همه مناطق شهر باید صرفه کنند.

وی کولرهای آبی را دارای بیشتر میزان مصرف آب دانست و گفت: با یک سایه بان ساده می‌توان مصرف آب را به میزان قابل توجه کاهش داد.

وی گفت: ۳۰ درصد در مصرف آب کولرهای با این اقدام صرفه جویی می‌شود، مصارف غیر ضروری را نیز باید متوقف کرد اگر این موارد رعایت شود مشکلات سایر مناطق شهر کمتر می‌شود.

لزوم اجباری شدن استفاده از سایه بان کولر در کرمان

یکی از مسائل قابل توجه راهکارهای اساسی مسئولان آبفا برای کاهش مصرف آب است که در رأس آنها استفاده از سایه بان کولر قرار دارد که با توجه به وضعیت بحرانی کرمان به نظر می‌رسد باید استفاده از سایه بان در کرمان اجباری شود.

از سوی دیگر کاهش مصرف آب و صرفه جویی باید به یک پویش مردمی تبدیل شود و ساکنان شهر بدانند در صورت استفاده بی رویه از آب مردم مناطق دیگر شهر در گرمای شدید این روزها با مشکل قطعی آب مواجه می‌شوند.

کد خبر ۵۵۱۹۲۷۱




برخی ساکنان شهرک سیدی کرمان آب ندارند

منبع: مــهر
? برخی ساکنان شهرک سیدی کرمان آب ندارند